Moderator: Moderatorer

Var iof inte idag, men tonade rutorna förra veckan.
Hämtade ut dragkrok idag på bilia som ska monteras vid nästa service om typ 2 veckor. Passade även på att fixa nya torkarblad fram som ska monteras efter jobbet. (Tecknade också ett serviceavtal, då det är riktigt skönt att ha en liten månadskostnad istället för gigantisk utgift precis innan semester de kommande 3 åren.) Ska tilläggas att jag köpte bilen för 2 veckor sen.

Ska även förbi mekonomen efter jobbet för införskaffade av led till reggskylt, även kolla på lite nya lampor till innebelysningen. (Givetvis led där med)

http://imgur.com/41hzTJk.jpg
Senast redigerad av 2 Cellen85, redigerad totalt 0 gång.
Var inne hos min PST i veckan för att boka tid, men då han bokar i juli just nu så tog han mig direkt istället, tummen upp för Tobbe på Skobes i Katrineholm ;p Han hörde samma oljud som mig, men det verkar inte vara ett hjullager vad han kunde gissa där och då (ljudet är kvar vid svängar). Men blir det värre så ska jag boka tid för ordentlig felsökning, annars får dom väl ta en titt när det är dags för den i övrigt billiga 18000-milaservicen.
Cellen85: Du såg inte min bil nere på Bilia då? 8) :P

Min PST hittade inga fel på bilen ang det knarrande ljudet jag har hört. Han smörjde upp bakluckan och ljudet hördes inte på vägen hem :-)-)

Hade även fått en kompis utanför när jag skulle hämta bilen, en "Grillchips" blå V50! :wink:

Bild
Micce1980 skrev:
Uninium skrev:Monterat Brodit hållare för Gps och aktiv hållare för mobilen.
Snitsigt. Hur har du dragit laddkabeln?
Klämde bara fast kabeln i springan på sidan av instrumentbrädan och sen fanns det en glipa att lägga in kabeln
på plasten under ratten/fotbrunnen.Allt inkopplat i en http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000028606/ som jag har liggandes i facket bakom multipanelen eller vad nu det rätta namnet är 8)

Och för att slippa ha skyddet för dryckeshållaren halvt öppet så är grenuttaget dragen från cigguttaget vid baksätet.
ohhh vilket ljud eller snarare inget ljud, skön tystnad när man har bytt de förbannade fjäderbenslager samt krängninghämarstagen

går sååååååå tyst så

fan grabbar, bor halva "JagRullar" i E-tuna eller har ni hittat en PST som gör bra jobb bara
Sharkbait skrev:
jimlindeborg skrev:Beställt hem 55% toningsfilm till framrutorna :lol:

Det kommer bli grymt snyggt! :-)-)
hur gör ni med toning fram, har ni extra glas så ni byter till besiktning eller tar ni bort och lägger på ny
film efter att den gått igenom?
Ang hur många av oss medlemmar som bor i Eskilstuna kan jag inte svara på, men vi kanske är några :mrgreen:

Och ang toningen så beställde jag avtagbar utan klister. Så den kan man ta bort och sätta dit igen :)
Bor i Eskilstuna, dock måste jag säga att den kontakt som jag har haft med servicepersonalen på bilia hittills är jag imponerad av hur tillmötesgående och trevliga de är. Gör de ett hälften så bra jobb på servicen som de har i trevlighet så kommer jag bli jäkligt nöjd :)

(Dock tycker jag väl inte att försäljaren jag var i kontakt med ute på bilfärsäljningen var någon höjdare, så köpte bilen på annat håll)
jimlindeborg skrev:Ang hur många av oss medlemmar som bor i Eskilstuna kan jag inte svara på, men vi kanske är några :mrgreen:

Och ang toningen så beställde jag avtagbar utan klister. Så den kan man ta bort och sätta dit igen :)
är det ett enkelt jobb, var beställde du ifrån, vill gärna ha själv fram på min men vill ha det enkelt, har läst att några
byter rutor mellan besiktning men det känns så där
  • 1
  • 370
  • 371
  • 372
  • 373
  • 374
  • 1912
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]