...

Moderator: Moderatorer

Alltid kul med dina filmer Joel. Men är du lika irriterad i trafiken som dina kommentarer verkar när du satt ihop klippen? Speciellt avsnitten från Stockholmstrafiken, som jag ju haft min arbetsplats, känner jag igen väldigt många av situationerna . Om jag skulle "retat" mig på mycket av det du påpekar, skulle jag inte orkat jobba hela dagarna. :|
Nej det orkar man inte vara.. Faktiskt så åker jag ett ofta omkring o småler åt sakerna och tycker det var lite roligt att få en till dumhet att lägga upp.
Ibland blir jag dock irriterad och svär till eller mumlar nått... Brukar kunna höras ibland.. Men oftast är det nog nått skratt från mig som hörs när nån av dumheterna leder till problem för den som utförde dem. (T.ex den där som låg så nära bussen och stressade att den inte märkte att bussen stannade på en hållplats och följde med in på hållplatsen och fick stanna.. Då skrattade jag till lite skadeglatt.) ;)
Fick en bra bild i en kommentar på en video, tänkte dela med mig.

Har fått kommentar om det tidigare här på forumet men trott att jag kommit undan problemet med krockgardinen när jag tryckte in kabeln rätt långt i skarven där vid pilen.
Får kolla på omdragning längst med rutan i veckan om jag hinner.

Bild
Min kabel är dragen så som det röda illustrerar, fick du förklarat varför gröna dragningen är bättre än den röda?

Edit:
Nu läste jag i dashcam-tråden. Nåväl, får dra om den helt enkelt, inte hela världen. :)
Hur i helvete är man funtad när man kör så här på trafikerade vägar?

[youtube]k4Ga0YrkJ1M[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=k4Ga0YrkJ1M
Ta ifrån ungen körkortet.. killen borde inte ens få köra spark.

Hittade filmen för killen som la upp det var spydig när han kommenterade en video jag lagt upp. Vi verkar ha lite olika uppfattning om vad som är lämpligt i trafiken.
Han föreslår att jag hittar ett fritidsintresse.. haha.. Han och hans moppe-kompisar borde kanske fundera lite över valet av fritidsintresse.. jag gissar att jag har mindre risk att dö när jag redigerar ihop en liten filmsnutt i alla fall.
Mycket bakhjulsåkande och fulkörande med "moppar" också:
jwiss skrev:Jag förstår inte vad man tror sig vinna på att stå o tjafsa, "Jag ringer polisen nu!" och "Jag har det på film".
Ring polisen och lämna över (kopia på) filmen bara!
Det verkar ju som han gjorde det?

Hade själv varit väldigt nyfiken på vad människan hade att säga...speciellt med en kamera som rulla och fånga allt.
Lastbilen skrev:
jwiss skrev:Jag förstår inte vad man tror sig vinna på att stå o tjafsa, "Jag ringer polisen nu!" och "Jag har det på film".
Ring polisen och lämna över (kopia på) filmen bara!
Det verkar ju som han gjorde det?

Hade själv varit väldigt nyfiken på vad människan hade att säga...speciellt med en kamera som rulla och fånga allt.
Jag har svårt att tänka mig att man skulle få höra något vettigt vid en konfrontation, snarare kanske man får vara glad om man slipper bli knivad eller nåt...
joel80 skrev:Hur i helvete är man funtad när man kör så här på trafikerade vägar?

[youtube]k4Ga0YrkJ1M[/youtube]

http://www.youtube.com/watch?v=k4Ga0YrkJ1M
Ta ifrån ungen körkortet.. killen borde inte ens få köra spark.

Hittade filmen för killen som la upp det var spydig när han kommenterade en video jag lagt upp. Vi verkar ha lite olika uppfattning om vad som är lämpligt i trafiken.
Han föreslår att jag hittar ett fritidsintresse.. haha.. Han och hans moppe-kompisar borde kanske fundera lite över valet av fritidsintresse.. jag gissar att jag har mindre risk att dö när jag redigerar ihop en liten filmsnutt i alla fall.
Mycket bakhjulsåkande och fulkörande med "moppar" också:
Dom där känner jag inte igen men det finns några ungar runt 15år som lite då och då la upp liknande videos på nylånade RS4, M3 och andra roliga bilar när dom buskörde och dumpade.
Polisen kände till det men kunde inte göra något vilket jag tolkade som dom gör vad dom kan och försöker men inte får.
Inte svårt att sno en prestandabil idag och polisen ligger tyvärr alltid steget efter.
Det är därför jag blev så j***a glad att dom tagit detta i bruk https://www.aftonbladet.se/bil/article20956140.ab
Men vi får väl se om det inte blir så att det är kränkande så att det måste tas bort :(
  • 1
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 356
Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?