Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Ja, det var generationen före som hade en lucka framför uttaget. Någon ekonom har sparat in någon krona igen.
ja ok plasten runt såg ut som om den var urfräst för en lucka. Vad är uttaget till för?
Eller med andra ord OBD II, alltså On-Board Diagnostic version II. Diagnosuttaget där man kan läsa ut felkoder, provköra delsystem, tanka ner mjukvaror och annat smått och gott som behöver göras, eftersom en bil numera är lika mycket rullande datacentral som transportmedel. I just min bil sitter det 32 datorer. Jo, jag har räknat.
Vad är det för lös utrustning som följer med bilen när den är ny? Har läst lite i försäljningsbroschyren och kommit fram till denna lista. Är det något mer jag bör titta efter så det finns med?

Lastkrokar
Skyddsnät
Insynsskydd
Låsbara bultar + nyckel
Första förband
Varningstriangel
Det skall väl finnas en bogserögla också.
apersson850 skrev:
KeeM skrev:Skyddsnät
XC70 levereras med stålgaller som standard, men på en V70 finns det nog varken galler eller nät, om det inte köpts till av tidigare ägare.
Nätet sitter inbyggt i insynskyddskassetten, åtminstone på min bil. Men det kanske inte är standard?
Senast redigerad av 1 Steffe3, redigerad totalt 0 gånger.
Det är jag nästan övertygad om att det sitter i en kassett på bakre ryggstödet fortfarande.

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]