Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När vi är inne på skatt: Min är befriad från skatt (i 5 år) till dec-15, men eftersom betalningsmånaden är juni får jag betala skatten för perioden dec-15 till juni-16 i slutet på denna månad (juni-15). Nästa år i juni betalas den för ett helt år, dvs juni-16 till juni-17.
KeeM skrev:Hej,

vi kommer hämta vår begagnade V70 II 2014 momentum ikväll. Är både nybilsgaranti kvar och så följer det med 24 mån maxi trygg. Så antar att det mesta löser sig om det är något som är fel. Men tänkte alla fall att ni kanske har några tips om vad som brukar kunna vara fel?

Den har gått 3600 mil och är en D2a.
Lastpaket, klimatpaket med VOC och teknikpaket cd 7"

Mvh

Hoppas att den är fin men d2 känns som om det är aningen trött motor till en så stor bil (114hk om jag inte mins fel) men å andra sidan så var det en kraftfull motor tidigt 70tal.
Finns inget som ger en så snabb tillvänjning som effekt...

Last,VOC o teknikpack är trevliga add on till momentum pac.
Jag tror TS har mer nytta av vad han bör titta på, än vad han borde tittat på. :D :mrgreen:
voluisse sat est! Napoleon = Tärningen är kastad så nu är det bara att "gilla läget" (lärde mig i ungdomen att det skulle uttalas typ " alija jakta est" )
SvenB skrev:Jag tror TS har mer nytta av vad han bör titta på, än vad han borde tittat på. :D :mrgreen:
Såg att du flyttat . Hoppas att du trivs och har det bra// Per
Tack för alla svar. Vi genomförde dock inte köpet igår. Det blir på torsdag, de ska polera den och sätta på tillvalen först.

Nere till vänster om ratten, nästan på undersidan vid dörren är det ett uttag som jag itne riktigt vet vad det är. Men ska detta uttag vara öppet? Det sitter ingen lucka för denna. Hoppas någon förstår vad jag menar för något och kan svara.

Mvh
oldtimersmc skrev:voluisse sat est! Napoleon = Tärningen är kastad så nu är det bara att "gilla läget" (lärde mig i ungdomen att det skulle uttalas typ " alija jakta est" )
"Alea Iacta Est" -Julle Caesar*

Men det var nära ;p

Låter som OBD2-uttaget, det ska vara öppet som sagt, i alla fall vad jag vet.
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]