Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

vi kommer hämta vår begagnade V70 II 2014 momentum ikväll. Är både nybilsgaranti kvar och så följer det med 24 mån maxi trygg. Så antar att det mesta löser sig om det är något som är fel. Men tänkte alla fall att ni kanske har några tips om vad som brukar kunna vara fel?

Den har gått 3600 mil och är en D2a.
Lastpaket, klimatpaket med VOC och teknikpaket cd 7"

Mvh
Sånt ska man väl kolla INNAN man gör upp affären, när man hämtar bilen är ju så dags. ?:-/
Med en så pass ny bil och kort körsträcka ska det ju inte vara några tekniska problem, i synnerhet inte som du har garanti kvar. Här handlar det nog mest om skicket hur den tidigare ägaren vårdat eller misskött bilen, solkig klädsel, eventuella dörruppslag, repor i lacken, krockskador etc. Sådana saker omfattas inte av garantin.
Antar att du redan kollat det som js1 föreslår, och skick och provkörning är säkert också redan klart. Jag skulle säkerställa att servicebok+instruktionsbok är i bilen, alla nycklar finns med, låsnyckel till fälgarna, vinterhjulen, att dom är rätt och ligger i bilen, bilen är försäkrad, skatten betald, påställd, ej förlagd med körförbud, nyckel till kroken är med i bilen, etc. finns säkert mer att tänka på, men detta är några innan man glatt åker iväg med sin nya bil.
Bra synpunkter. Jag var lite snäv i mitt tankesätt och fokuserade enbart på teknisk funktion. :oops:
StefanN skrev:Privat eller handlare?
Är det från handlare kommer skatten garanterat i form av ett inbetalningskort i veckan.
Det är jag inte säker på, det är förmodligen en miljöklassad bil eftersom det är en D2. :)
SvenB skrev:
StefanN skrev:Privat eller handlare?
Är det från handlare kommer skatten garanterat i form av ett inbetalningskort i veckan.
Det är jag inte säker på, det är förmodligen en miljöklassad bil eftersom det är en D2. :)
Det är 1100kr i skatt på D2an :)
Märkligt. Jag har en kompis som åker V70 D2, den är skattebefriad i 5 år.

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]