NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svda
Stötfångaren är som original inte lackad utan folierad. Är skadan ytlig kan den gå att polera bort, i annat fall måste skadan byggas upp så att ytan blir jämn. Är det metallic eller solidlack?
av M92
Ytlig är den inte och det är inte lackat som resten av bilen, det kanske är folierat? Skickar iallafall med två bilder till så ni kan se själva.
Stötfångaren är av hårdplast.(?)
Bilagor
c30123.jpg
c30123.jpg (171.43 KiB) Visad 435 gånger
c3011.jpg
c3011.jpg (114.36 KiB) Visad 470 gånger
av ptrj
Men det där är ju bara olackad svart plast. Det plockar du lätt bort med svart bumper shine. Ser förövrigt ut som att det är det som orsakat "skadorna". Men jag ser inte så noga på bilderna. Den svarta plasten blir svart och blank igen.
av svda
StefanN skrev:Aldrig hört att Volvo folierat nån stötis?
Min V70 -05 Summum med "hellackade" stötisar var folierad både bak och fram. Likaså min V50 - 10 Momentum. Vid ex. ett stenskott bildas en krater, där den underliggande svarta plasten lyser igenom i mitten och folien bildar en vall som är högre än den omgivande folien. Vore det lack så skulle en flaga knackas bort. Lackbättring är knepigt att få bra och man inser snabbt att det inte är lack.
Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

Absolut något sämre komfort. Har du set[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]