Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Någon som vet något bra ställe att skicka efter färg för en skaplig summa? Har fått prisförslag på runt 1000 kr för 1liter färg med klarlack och härdare vet inte om det är billigt eller dyrt.

Det är till en S70 färgkoden är 440
av ThunderAce
Vettigt pris tycker jag för 1 liter när volvo tar ca 350-400 för en liten sprayburk färg och klarlack
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Någon som vet om 400ml sprayfärg räcker till 4 stänkskydd vad det gäller klarlack så antar jag att det är 2k som jag ska ha?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
ThunderAce skrev:Vettigt pris tycker jag för 1 liter när volvo tar ca 350-400 för en liten sprayburk färg och klarlack
Ok reagerade mest på priset för att jag har köpt färg till traktorn som jag renoverar och där vara priset 300 kr litern men det var solid färg.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Som säkert var 1K dessutom. Ska du lacka hela? Om inte, så får du åka till nån lackfirma som hjälper dej välja rätt nyans mha nyanskort. (Vissa säger att "den här sitter bra på alla" vilket den INTE gör, alla färgkoder har nyanser)
Annars finns tipro.se, men där blir du utan nyanser.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ja 400ml räcker och blir över. Jag köpte sprayfärg på biltema till mina stänkskydd.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
TommyP86 skrev:Som säkert var 1K dessutom. Ska du lacka hela? Om inte, så får du åka till nån lackfirma som hjälper dej välja rätt nyans mha nyanskort. (Vissa säger att "den här sitter bra på alla" vilket den INTE gör, alla färgkoder har nyanser)
Annars finns tipro.se, men där blir du utan nyanser.
Det var blandanat tipro som jag frågade om priset :).
Användarvisningsbild
av DayDreamer
~Kalle~ skrev:Ja 400ml räcker och blir över. Jag köpte sprayfärg på biltema till mina stänkskydd.
ok vad bra då behöver jag bara köpa en 400ml sprayburk.

Sen vet jag inte hur jag ska göra med klarlacken :???: om jag ska köra 1k som kostade 66kr eller 2k som kostade 250kr vet inte om det är jätte stor skillnad mellan 1k och 2k.

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]

Gäller tidigare modeller som jag förs[…]