Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ulf_gbg skrev:
fredriktoday skrev:Den känns jättebra. Jag jämför mot min tidigare MY2012 drive och hela chassit känns stabilare, vet ej om detta beror på mitt tillval av automatisk nivåreglering. Växellådan (automat) känns rappare och motorn svarar så klart mycket bättre då den har 35 hk mer. I övrigt så är nytt på denna jämfört min gamla, keyless, driver support, laminerade rutor och elektrisk baklucka.
Ok, det låter ju lovande! Jag kör en S60 My11 nu med sportchassi och jag hoppas verkligen att den nya bilen har lite mjukare chassi. Att köra med sportchassi över alla fartgupp i Göteborg är ingen fröjd!

Har du haft tid att reflektera över driver support-funktionerna? Tänker främst på ACC med köassistent. Känns den behaglig att köra med både på motorväg och i stadstrafik/kökörning?
Ja absolut. Körde Varberg Malmö utan att röra varken broms eller gas så det fungerar väldigt bra och känns tryggt. Har kört Audi med detta system innan och den reagerade med broms även då bilen framför körde fortare. Det gör ej Volvos system, känns smartare. Ex. Ligger bakom en bil som kör 110, min farthållare är satt till 130. En bil kör om och jag svänger ut bakom denna. Även då avståndet till omkörande bil är kortare än det avstånd jag ställt in så accelererar bilen då den känner av att "hen" kör fortare.
Har även provat i stadstrafik och det fungerar jättebra. Lugnt och behagligt.
Har du valt standardchassi så kommer du märka stor skillnad. Har iofs inte provat V60 men på V70 är det markant.
Har inte orkat åka in till verkstaden med detta än, och problemet kvarstår, intermittent. Spelade in ett litet klipp på vad den pysslar med.

Såhär höll den på ända till jag stängde av och startade bilen igen. Började kanske tio minuter innan filmen togs då jag körde i tät eftermiddagstrafik med både kö på vänster sida, samt i omkörningsfil utan bilar i döda vinkeln.

[youtube]
[/youtube]
Typiskt att BLIS:en krånglar!

På min MY15 XC60 funkar det klockrent! Hela driver support-paketet funkar bättre än på min tidigare MY12 V60. Betydligt snabbare reaktion när man svänger ut i vänsterfilen och bilen ökar och snabbare ökning när bilarna försvinner framför och det blir fritt, bland annat.

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]