Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej.

Idag när jag skulle montera mitt köp av premium sound, tyvärr var det bara mellanregistret som fungerade på höger fram högtalare.

Men när vi kopplade in slutsteget så började det lukta bränt och ryka.

Är detta några fel ni känner till? Något man kan fixa eller är det bara att leta vidare?

Med vänlig hälsning,
av Droopy
du får nog försöka förklara lite mer ingående vad du gjort och vilken bil det handlar om och vilken stereo du utgått ifrån.
av frippe87
Bilen är en V70 My 2006. Jag hade HP innan, så nu när en uppgradering skulle göras så luktade det bränt direkt, sedan började det ryka om steget. Stoppade in det gamla och det fungerade felfritt.

Även högtalare höger fram var trasig, jag får bara ljud ur diskant och mellanregister, basen är hel död.
Användarvisningsbild
av johnnype
Du måste ha fått ett slutsteg som är direkt sopslut!

Men se till att du får ordning på alla högtalare innan du kopplar in ett nytt premium slutsteg i bilen.. basen i bagaget går ju från högnivån på diskanterna bak.
av frippe87
Ja jag måste nog ha fått det, trist.

Vad tror ni om högtalaren, bara köpa nytt?

Vet någon vilka priser Volvo har på delarna?
av Droopy
har du köpt delarna från bildemonteringen är det ju bara att reklamera, Volvo tar hutlöst betalt för steg och högtalare, om det ens går att få fram längre.
Användarvisningsbild
av johnnype
Näh!

Volvo tog ett vettigt pris när man köper paket med Premium fram dörrhögtalare t.ex. Har inte priserna i huvudet men jag blad andra har diskuterat och köpt från Volvo, finns trådar på SVXC i ämnet.

Slutsteg vet jag inte dock, men högtalare som sagt. Sök så hittar ni nog.
av frippe87
Jag har också hört att högtalarna inte ska vara så dyra. Men vi får hoppas att Volvo fortfarande säljer dessa!, någon som vet det?

När vi ändå är inne på PS system, hur är det med center och diskant i d stolpe, finns dom i PS serien? Min center har blå etikett, diskant i d stolpe har jag inte kollat upp.
Användarvisningsbild
av johnnype
Samtliga högtalare finns med gul etikett, även Center och diskanterna alltså. Gul=premium som du redan visste iofs :D
av Droopy
Då jag bytte högtalare och steg i min .02a kostade talare och steg över 6lax, jag köpte allt på skroten för ca 2k om jag inet mins helt fel, men du kanske trycker 6lök är ett fynd och då är det ju bara att slå till. Har för mig att bara steget Pa300 gick på nästan 3lök
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Aha, nu fann jag fler inlägg kring detta p&ar[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]

Luktar avgaser i kupen

Hej Kan vara en eller flera spridares tätnin[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Bilen får sedan 6000 mil tillbaka 5W-30 C2/C[…]