- lör 13 jun 2015, 19:48
#981528
Hej!
Jag har bytt temperaturgivare (den som sitter under termostathuset) på min s 40 2.0 T tre gånger på 1,5 år (ca 2 500 mil). Idag när jag körde längs E6:an började bilen rycka, hastigheten sjönk ca 20 km/h och sedan upp igen (körde med farthållare)..Sedan dog motorn helt. Motorn kunde sedan startas, men i princip ingen respons på gasen och tomgången låg på 200-300 varv och sedan dog den igen. Fick dra hem bilen.
Vad tror ni, temperaturgivaren, vevaxelgivaren eller något annat?
Tacksam för snabbt svar!
Jag har bytt temperaturgivare (den som sitter under termostathuset) på min s 40 2.0 T tre gånger på 1,5 år (ca 2 500 mil). Idag när jag körde längs E6:an började bilen rycka, hastigheten sjönk ca 20 km/h och sedan upp igen (körde med farthållare)..Sedan dog motorn helt. Motorn kunde sedan startas, men i princip ingen respons på gasen och tomgången låg på 200-300 varv och sedan dog den igen. Fick dra hem bilen.
Vad tror ni, temperaturgivaren, vevaxelgivaren eller något annat?
Tacksam för snabbt svar!