Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Bild
Klicka för stor bild av bucklan. Man ser det inte pga hyfsat låg upplösning men klarlacken är repad däri också :(

Kanske inte är så unikt som jag trodde att kollegor inte bryr sig om varandras bilar alltså grillchips :roll: OK om man inte bryr sig om sina egna grejer som man själv betalat men hur fan kan man ta sig rätten att bestämma över andras prylar...
Oj den där såg ju rätt illa ut faktiskt, värre än du först fick det att låta. :shock:

Ja exakt, vad folk gör med sina egna prylar struntar jag fullständigt i men ge fan i att sabba andras. Common sense i min bok men det finns folk till allt...
Börja kolla vad sådana här aktörer kan göra: http://www.cardent.se/ Jag själv skulle undvika omlackering till varje pris. Det blir nyansskillnad _varenda_ gång banne mig.
Ja, absolut. Kör nästan hellre runt med bucklan än omlackad. Bilia har ju utmassering av mindre bucklor, hoppas få en sån. Borde vara samma teknik som cardent! Men är självrisken högre än vad det kostar att göra det själv slår jag nog en pling till dem. Finns ju ingen anledning att göra det på Bilia i så fall. Tack för tipset :)
Lövet skrev:Börja kolla vad sådana här aktörer kan göra: http://www.cardent.se/ Jag själv skulle undvika omlackering till varje pris. Det blir nyansskillnad _varenda_ gång banne mig.
Det där ser ut att kunna masseras ut, men om det blev lackskada så vill jag anmäla avvikande uppfattning om omlackering. Prova spotrepair innan bilia eller annan försöker övertala dig om att halva bilen behöver lackas om.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=116396

Björn
Den är som tur är inte repad ner till lacken utan det är bara klarlacken som är repad. Borde gå att polera ut om en duktig person gör det. Dvs inte Bilia som misslyckades fatalt med att ens polera bort tvättrepor från mina skärmar.. Hoppas f-bolaget låter mig välja ställe själv om det kommer till det.
Tetsta dentrepai och allt vad de heter först innan du ger dig på omlacekring, det är idag lättare att hitta en tvåkrona än en bra lackerare, el rättare sagt en lackerare som orkar göra ett bra jobb, för det går om man bara vill. Även med dagens vattenbaserade färger, det kräver dok lite tid och en el två mellanslipningar och en efterpolering för att få det perfekta showroomshine.
Bilia i Malmö lackerade i november om min bakdörr eftersom det var parkeringsskada på den och nu ser det ut såhär, & i solen extra tydligt men jag antar att det inte gå att få bättre? Ser jobbet ut att va godkänt? , så man ska nog helst undvika omlackeringBild
Har anmält skadan till volvia nu och väntar på att de ska höra av sig! Får se vad de föreslår men omlack går jag inte med på innan vi testat nån sån buckeltjänst! Tar det utan deras inblandning om så krävs. Tack för alla tips!
Om de inte lyckas återställa bucklan, brukar det inte kosta något. En firma i Göteborg försökte massera ut en liten men spetsig skada och misslyckades (den blev dock bättre). Försöket kostade inget, men hade det lyckats hade de givetvis tagit betalt.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]