Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Hej, jag har nu fått blodad tand och tänkte bygga en liten CarPC med 7" skärm fram för att hantera MP3, Video, Navigation och styra telefonen.

Men... Vad jag har förstått så finns det inte någon extern ingång på stereon i XC90 (har en -05:a). På de nya finns det ju en AUX.

Så vad skall jag då ha för modul för att koppla på MOST-systemet? Har sett att det finns lite olika på nätet men är det någon här som provat något. Det känns lite billigt att köra en överföring via FM när det borde gå att lösa på annat sätt?!

Eslund gav onekligen lite inspiration via hans projekt så nu blir det till att beställa 2 skärmar till baksätet med! Tack för det, skall kolla på dina länkar också. Ebay & PayPal är helt grymt =)

Tack på förhand, detta forumet är helt grymt måste jag säga. Måste kolla lite varje dag.

/Nicklas

Länk till XC90 tillbehör:
http://www.caraudio-versand.de/shop.pl? ... lvo%20XC90
Användarvisningsbild
av nickepicke_75
Det får bli samma lösning som för iPoden, en FM-sändare.
Provade med en laptop och skicka ljudet i bilen och det blir bättre ljud än på de flesta radiokanaler, gäller att ställa in rätt sändarnivå i alla fall.

Alternativet var annars att montera ut radion och ersätta den med en annan stereo eller sätta en skärm i dubbel-DIN facket.

Ha det så bra!
Användarvisningsbild
av greeeken
Kommer inte funka me fm sändare
för mkt störningar

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]