Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
Till och med C5 hade det, därmed inte sagt att jag faktiskt hade någon nytta av det >_>
av jrek78
Tänkte göra en egen lösning på min t5 -98, men vill endast använda volvo delar till mina små operationer! (har gjort några nu..)
Självklart så ska det gå att stänga av utblåset också!
Användarvisningsbild
av lennarte
På frugans Passat är det "bara" rören som passerar handskfacket, det finns inget "blås" att sätta på eller stänga av. Det blir kallt ändå.

Mvh
Lennart

PS, hade glömt ett ord
Senast redigerad av 2 lennarte, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Lite info om det i nya XC90 (skrolla ner lite): http://support.volvocars.com/se/cars/Pa ... 51603bcc9f

Hur som, här är en bild på hur Chrysler har fixat det, amerikanarna och kall dryck :lol:
Bilagor
glovebox_sized.jpg
glovebox_sized.jpg (71.42 KiB) Visad 672 gånger
Användarvisningsbild
av Funk
Familjen har haft 5 Skodor som alla haft denna funktion. På min V40 var det första gången det fanns hos Volvo..

/Thomas
av Cellen85
Lucif3r skrev:Uhm... AC i handsfacket...? Vad ska det vara bra för? :shock: Kalla handskar är väl det sista man vill ha? :mrgreen:
slippa få sin choklad smält under varma sommardagar :wink:
Användarvisningsbild
av Waterlily
Jag minns att i min gamla 760:a 1988 års modell blev det hyffsat kallt i handskfacket. Mycket beroende på att:

1.) Luftkanalen till höger panelutsläpp löper nära handskfacket
2.) Jag hade skruvat på preostaten (den som sitter på torkbehållaren för AC:n) så att kyltempen låg på bara några plusgrader.

Vänligen Näckrosen
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Nåja, oavsett vad så är det ju inga problem att fixa det själv. Dom allra flesta bilar har ju sitt fläktpaket bakom handsfacket, så det är ju bara att tjuva sig in på ett av rören och dra in i handsfacket.
Vill man lyxa till det bygger man ett spjäll också så man kan stänga av luftflödet till 'facket på vintern t ex, när man har värme på.

Hm, ska nog fasen fixa det själv på min blivande projektbil. Inte för att jag har behov av det, utan för att ha något mer att pilla med :P Lite unikt på en gammal bil också.
av jrek78
Var på skroten och skrotade runt idag.
Upptäckte att det fanns ett spjäll i en Saab 9-5!
Så.. Fram med t25 mejseln och 3min senare hade jag både spjäll och en bit slang i handen!
Visserligen blev de ingen Volvo-orginal-pryl denna gång, men men..
Ska jag bara montera in den i bilen!
Bild kanske kommer!
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]