Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jackass69
Hej.. min första post här på forumet då jag köpt en XC90 -04 på 22000mil för några veckor sedan.

Fick konstaterat att vinkelväxeln var kass på min bil och jag påtalade detta för firman jag köpt bilen av.
Försäljaren påstår att deras mekaniker hade haft bilen upplyft och att de då snurrade på framhjulen så hade även bakhjulen snurrat med.
Om jag har förstått det rätt så skulle väl inte bakhjulen ha snurrat med av det då elektronik osv. först ska gör sitt eller får man den effekten?

Tillråka på allt så blev det helt svart i instrument panelen i går kväll. I dag lyste det igen men jag fick upp airbag service erfordras.

Har även märkt att om man ligger runt 80-90km/h och accelererar så rycker/hackar det väldigt i motorn.

Alla inputs välkomnas då jag känner att detta blir en dyr affär.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har du googlat företaget du köpte bilen ifrån?
Låter som en hästhandlare som vägrar följa ARN mm.
Genom bara snurra på hjulen säger inte mycket om skicket på drivningen...
av Jackass69
Nexus skrev:Har du googlat företaget du köpte bilen ifrån?
Låter som en hästhandlare som vägrar följa ARN mm.
Genom bara snurra på hjulen säger inte mycket om skicket på drivningen...
Än så länge har han inte sagt nej. Han skulle prata med sin mekaniker först. Jag tyckte bara att det lät som en nödlögn i telefon.
Därför undrade jag om bakhjulen verkligen snurra med om man rör framhjulen.
Ska bli spännande och ta det med displayen med då det hände efter att jag pratade med honom.
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]