Moderator: Moderatorer

wissel skrev:Kört sönder min bil. Utövar en hobby som innebär att man åker "kust/vattennära" längs med Gotlands kustlinje.
Stigarna o ev. vägar är gropiga modell värre o större, 4wd behövs så även markfrigång men eftersom jag trodde jag hade en SUV så åkte vi i 14 dagar runt södra o mellersta kusterna. Jag har nu fått ett ljud när jag släpper bromsen typ som om man klämmer på en katt samt att när jag stannar så kommer det Servoolja vänster fram. Just nu hoppas jag innerligt att det är någon O-ring. Märkte det först när servooljan tog slut i burken o ratten kändes darrig....så på Måndag blir det jobbigt värre, just nu får den vila med fylld oljebehållare, styrning OK, men bromsljudet kvar....kan bli dyrt känns det som.
Ajdå... Xc90?

Såg denna utanför skolan :3

Var exakt samma bil som på bilderna, plåtarna stämmer D:
BildBildBild
En liten tvätt i solen.
Bild

Och hjälpte en bekant att hiva i LED i dimljuset på hans V70.
Bild
grillchips skrev:svergie2: Är det denna måntro?
http://forums.swedespeed.com/showthread ... ost2373423

OHYGGLIGT fet i den färgen. Hade tagit den över Polestar-blå alla dagar i veckan.
Kan det mycket väl vara, men det såg mycket bättre ut i verkligheten. Då glittrede färgen, stora typ glitterkorn eller vad fan man ska säga, glittrade mer än vanlig metallic. Men jag tar hellre än blå ;) Eller kanske inte, svårt val... :/
Det kan jag tänka mig! Den orangea färgen gifter sig fantastiskt bra med alla svarta detaljer. Mumma!
Det blev led i blinkersspegel idag och kromade kåpor ;)
Bild
grillchips skrev:Det kan jag tänka mig! Den orangea färgen gifter sig fantastiskt bra med alla svarta detaljer. Mumma!
Vi som är lite till åren komna tänker genast TELEVERKET i svart text på sidorna.... :-)
TreVolvos skrev:
fjohan82 skrev:Hämtat min bil från skadereparation, mycket nöjd med resultatet, passform etc. Dessutom verkar de ha släckt felmeddelandet om strålkastarfel, då det inte visade sig samt att de justerar sig som de ska :D
Lämnade dessutom tillbaka lånebilen, skönt att slippa den...
Vilken verkstad var du till? Min bil måste lackas då bucklan på bakdörren inte gick att massera ut :cry: och vill inte få nyansskillnad. Funderar på Upplands Motor i Kista.
Bilia i Nacka. Jag gillar inte Bilia på något sätt (attityden på bilförsäljarna är en katastrof jämf. med Upplands Motor), förutom hur de utför arbetet på skadeverkstaden. Lackeraren fick till det med beröm godkänt. Hur eventuella speciallacker eller ljusblekta lacker blir vet jag dock inget om.
av MatsO
wissel skrev:
grillchips skrev:Det kan jag tänka mig! Den orangea färgen gifter sig fantastiskt bra med alla svarta detaljer. Mumma!
Vi som är lite till åren komna tänker genast TELEVERKET i svart text på sidorna.... :-)
Och en stege på taket :)

I övrigt så har jag utplånat ett gnissel i bakänden. Visade sig vara innergolvets låshakar som gned sig mot sina fästen. la ett varv med skrikdämpningsplattor runt fästet så att det vart gummi mot plast istället för plast - plast
  • 1
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 1912
Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?