Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikekop
Jag har en XC60 Ocean Race MY12, har hundbur i bagaget och vill kunna stå med bakluckan öppen när hundarna sitter där. Problemet är att det inte går att släcka belysningen som sitter på bakluckan? På min tidigare bil, en V50, så har jag för mig att den slocknade automatiskt efter en viss tid?
Hur göra?
av Kluster
Så här står det i din instruktionsbok för MY12 på sid 88:

"Kupébelysningen tänds och förblir tänd i två
minuter om någon av dörrarna är öppen."

Då bör ju även lastutrymmets belysning även omfattas utav detta kan man ju tycka. Annars kan du väl prova med att trycka in 0-knappen vid innerbackspegeln.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den kommer slockna automatiskt, men det tar en stund, kan säkert ta 10minuter så som jag minns det.
av mikekop
Jodå, ni har rätt, den slocknade automatiskt efter en stund, om den är fullt öppen. Dock så slocknar den inte när jag stoppar luckan (elmanövererad) halvvägs. Det är praktiskt att ha den halvstängd med hundarna där, skuggar, och begränsar hundarnas "skallradar", hehe...
Användarvisningsbild
av MartinS
Möjligen tar det längre tid vid halvöppen, men jaf är tämligen övertygad om att den kommer slockna.

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]

Venturatuning T8 2024

Hej ! Nån som provat ventura Tuning till si[…]