Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfroffe
Hallå där!

Hittade en S80 på en bilfirma i stan som vill ha 39 000 för en -04 som har rullat 18 500 mil, enligt mätaren.

Oljan ser fin ut, inget synligt läckage. Inget övertryck vid oljestickan (vet inte om dessa har vevhusventproblem?).
Allt verkar OK. Har dock inte läst ut ev koder, har inte tillgång till sådana prylar.
Senaste besiktningen i början på året gav en 2:a på länkarmsbussning, som är åtgärdat. Annars rent papper.

Vad ska jag titta efter? Finns det något som brukar vara vajsing på den här modellen?

Snabba svar önskas - ska kanske slå till redan idag! Om du inte stoppar mej med varningar :shock:

/Roffe
av Rudolfroffe
svergie2 skrev:Provkör ordentligt, lyssna efter konstiga ljud, testa AC. Lite dyr? Eller?
AC funkar. Inga konstiga ljud.
Tack för tanken.

39000. Ok pris tror jag.
av volvofantast
En fin bil med härlig åkkomfort,lyssna efter missljud och kolla så att allt fungerar och att ac inte låter illa ,bra att länkarmsbustningen är bytt du får väl lite garanti på en firma,går det inte att pruta lite?
av Rudolfroffe
volvofantast skrev:En fin bil med härlig åkkomfort,lyssna efter missljud och kolla så att allt fungerar och att ac inte låter illa ,bra att länkarmsbustningen är bytt du får väl lite garanti på en firma,går det inte att pruta lite?
Jag prutade en kosmetisk tusenlapp.
Mycket skön att köra. Är helnöjd än så länge.
av Rudolfroffe
svergie2 skrev:Bilder och utrustning? :)
Bortplockad från Blocket redan, så tyvärr ingen bild.

Ej färddator. Cruise control. ECC. Motorvärmare. Fina dubbsulor på LM-fälgar. Tyvärr inget drag, det måste jag nog montera. Klarar man det själv?
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]