Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

verkar som den nedre styrpinnen rostat fast? den övre rör sig något när man tar en mejsel trodde inte dom kunde rosta så väl skyddade dom är under gummipackning och sen inskruvade i oket.en annan fråga detta ok kan man väl köpa på biltema?
Bilagor
20150609_192106.jpg
20150609_192106.jpg (1.12 MiB) Visad 409 gånger
Du behöver inte byta oket bara för att pinnarna sitter fast.
Det brukar inte vara några problem att få loss dem :)

Med vänlig hälsning/Roger
testade att känna lite på insexbultarna till bygeln men dom var runda så fick inget grepp kan man ta loss dom med rörtång och värme? kan man köpa dom insexbultarna annat än på bilia? tänkte annars byta till vanliga bult m6 el m8 så man kan lossa dom med hylsa.kanske inte behöver byta ok men ser ju att man får med nya styrpinnar på biltemas ok och pinnarna kostar ju ändå en del och köpa separat.
kan säga en kompis med gassvets hjälpte mig så den satt bra. bytte även insexbultarna dom satt rätt bra dom också.men det känns riktigt bra och hamnat i volvo träsket igen 940 är ju så man somnar vid ratten speciellt landsväg den bara går o går.

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? --[…]

Bilen offline

Inatt tappade bilen kontakt med nätet igen. V[…]

Volvo car UX

Den har kommit till min app nu men vette fan om ja[…]

XC60 MY27

@Sulten , När jag skrev om Norges elpriser t[…]