- fre 29 maj 2015, 15:14
Ursäkta, men hur kan du vara tveksam till att Volvo inte har marknadsledande aktiv (och med mycket stor sannolikhet även passiv) säkerhet? Finns det ens autobroms hos Skodas större modeller? Vet att Citygo har det upp till 30 kmh. Volvo har ju en jävla massa aktiva säkerhetssystem som: Adaptiv farthållare, BLIS, Lane Depature Warning som styr dig tillbaka i filen, "trötthetsvarnare", City Safety, autobroms för fotgängare, Bra xenonljus på alla modeller utom lägsta utrustningspaketet osv. :)
Lövet skrev:Detta var inte saker som jag tyckte Volvon var bättre på utan frågor :)svergie2 skrev:Tveksamt att detta är självskrivet att Volvon är bättre på. Passiv säkerhet delvis kanske. Aktiv är jag tveksam till. Finesser finns inte fler på Volvon. Ljudanläggningen är inte bättre. Andrahandsvärdet är sannolikt starkare i procent men i kronor tappar du mer.Lövet skrev:Om du nyktert listar upp fördelarna med en V70/XC70, vad kommer du fram till då? Undvik subjektiva delar som "design" och liknande. När jag själv gör en jämförelseAktiv och passiv säkerhet? Andrahandsvärde? "Finesser" som gör så mycket för känslan i en bil? Ljudanläggning? Osv osv
Motor - Skodan lika bra
Växellåda - Skodan bättre
Ljudisolering - Volvon bättre
Fjädringskomfort - Volvon bättre
Sittkomfort - Volvon bättre
Men är det värt 100.000 extra vid nyköpet?
Ursäkta, men hur kan du vara tveksam till att Volvo inte har marknadsledande aktiv (och med mycket stor sannolikhet även passiv) säkerhet? Finns det ens autobroms hos Skodas större modeller? Vet att Citygo har det upp till 30 kmh. Volvo har ju en jävla massa aktiva säkerhetssystem som: Adaptiv farthållare, BLIS, Lane Depature Warning som styr dig tillbaka i filen, "trötthetsvarnare", City Safety, autobroms för fotgängare, Bra xenonljus på alla modeller utom lägsta utrustningspaketet osv. :)