NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mugge
Den som vill ha uppmuntran bör gå in på länsförsäkringars hemsida och ladda hem deras maskinskaderapport. Tvärtemot all kritk man läser och hör om hur vi svenskar överskattar Volvo så står sig märket riktigt bra i denna statistik. Notera också V50 på tredjeplatsen på bästalistan (billigast ägande med avseende på maskinskada).
av TBMB
mugge skrev:Den som vill ha uppmuntran bör gå in på länsförsäkringars hemsida och ladda hem deras maskinskaderapport. Tvärtemot all kritk man läser och hör om hur vi svenskar överskattar Volvo så står sig märket riktigt bra i denna statistik. Notera också V50 på tredjeplatsen på bästalistan (billigast ägande med avseende på maskinskada).
Du har möjligtvis inte en länk för jag hittar inte blind som jag är :D
Användarvisningsbild
av mugge
Gå in på Länsförsäkringar, klicka på "press" i toppmenyn sedan "rapporter och undersökningar" i vänstermeny så bör du se "maskinskaderapport".

Länk: http://www3.lansforsakringar.se/NR/rdon ... apport.pdf
av Erik V
TBMB skrev: Efter köpet fick vi höra en massa dåliga saker om v50 som modell och speciellt -04an. Idag känns det inte lika roligt som när vi hämtade bilen pga alla kommentarer. Tankarna spinner ju vidare på det man hört och nu känns det som att det bara är en tidsfråga innan bilen börjar krångla.
Volvo V50 är den 3:e mest sålda bilen i Sverige, och om de som skriver här på forumet skulle utgöra ett genomsnitt av V50 ägaren så är det klart att man borde bli orolig över kvalitén på bilen, men oftast så går ju inte de nöjda ägarna in och skriver meninsglösa inlägg om hur nöjd man är. :)

Jag är hyffsat nöjd med bilen fortfarande, men finns det ett par saker som jag tyvärr fortfarande stör mig på, men det blir nog bra när man vant sig. :wink:
trådlös laddning

Om någon i framtiden vill veta vad kag gjord[…]

Plötsligt ändras inte displayen på[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]