Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
joel80 skrev:Via minvolvo-sidan i webbläsaren behöver man inte scrolla men i appen är det ett himla scrollande, jag stör mig också på det men har löst det så att om jag vet att jag behöver gå en bit bakåt i tid och fixa körjournalen så gör jag det via datorn. Går väldigt mycket snabbare...
Bra tips! Jag har inte använt websidan på väldigt länge, men kanske ska ha den som en översikt inför reseräkningsrapportering.
Däremot vore det ju smutt om de ändrade i appen så att den kommer ihåg var man gick in.
av Cellen85
Skulle vara schysst om man kunde starta friskluftfläkt I bilen, så att den vädrar ut den varma luften på sommaren.
Riktiga tempraturen i och utanför bilen.
Att när bilen larmar, larmar appen direkt, dvs ingen fördröjning.
Att appen överlag uppdaterar sig mot bilen så fort man trycker på refresh, och inte som idag att jag behöver trycka flertal gånger för att få "riktigt" info om bilen.
Att det i samband med service på märkesverkstad ingår 1års VOC.
Se batteristatus, så att jag vet hur mycket ström som finns kvar.
av mikebike
Cellen85 skrev:Skulle vara schysst om man kunde starta friskluftfläkt I bilen, så att den vädrar ut den varma luften på sommaren.
Öppna och stänga takluckan..
av Kluster
mikebike skrev:Öppna och stänga takluckan..
lite offtopic....i fall takluckan är öppen delvis eller helt, går det att låsa bilen öht då? :shock:
av Cellen85
mikebike skrev:
Cellen85 skrev:Skulle vara schysst om man kunde starta friskluftfläkt I bilen, så att den vädrar ut den varma luften på sommaren.
Öppna och stänga takluckan..
Hade vart en bra funktion, om jag nu hade haft en taklucka :D
av mikebike
Kluster skrev:
mikebike skrev:Öppna och stänga takluckan..
lite offtopic....i fall takluckan är öppen delvis eller helt, går det att låsa bilen öht då? :shock:
Japp, det började regna när jag var på älgskyttebanan för några veckor sedan.
Det hann bli lite blött innan jag hade möjlighet att stänga luckan.
Användarvisningsbild
av Kite
Om ni håller inne låsknappen på nyckeln flera sekunder så stänger bilen samtliga fönster, inklusive takluckan. Så slipper man starta bilen för att få igen takluckan om man missat det.
av Kluster
I förväg via VOC ange resväg till navigatorn och när man sätter sig i bilen så synkas (och sparas) den nya färdvägen direkt. Allt för att slippa rulla på ratten för att stava sig fram... :twisted:
av mikebike
Kite skrev:Om ni håller inne låsknappen på nyckeln flera sekunder så stänger bilen samtliga fönster, inklusive takluckan. Så slipper man starta bilen för att få igen takluckan om man missat det.
Ja, fast den når ju inte speciellt långt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Har också samma problem med att det fungera[…]

AC-rem V50 1.8F -09

Hej min AC-rem håller på att gå […]

Jag lånar denna tråd lite då jag[…]

Men är problemet med låg spänning […]