Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Boschnick
Undrar om det är någon fler som har problem att låsa bilen via "knappen" keyless på handtaget ? Det är någon sorts touchknapp som reagerar när den känner för det får jag en känsla av... tänkte kolla på forumet här innan jag vänder mig till volvo för råd.. ( har ingen lust att lämna ifrån mig bilen nu direkt när man fått den . :P
Användarvisningsbild
av Boschnick
På min förra bil volvo V70 MY15 så var det som en sorts gummiklädd knapp på handtaget, men det är som sagt ändrat till "touchknapp" på XC90. Jag ringde säljaren på bilia som gick ut och testade demobilen. Krångel där med !! han skulle kolla upp om det var en inställningsgrej eller "handhavandefel" ....
av JimmyK
Boschnick skrev:På min förra bil volvo V70 MY15 så var det som en sorts gummiklädd knapp på handtaget, men det är som sagt ändrat till "touchknapp" på XC90. Jag ringde säljaren på bilia som gick ut och testade demobilen. Krångel där med !! han skulle kolla upp om det var en inställningsgrej eller "handhavandefel" ....
Samma på min, har svårt att få till låsningen. Återkoppla gärna när du fått svar. Min bil ska ändå in på torsdag nästa vecka för obalans när jag kör över 100km/h samt att den blir instabil på vägen när jag kör över 100km/h
Användarvisningsbild
av Perra83
Dutta till med utsidan av handen/fingrarna. Ni tar väl inte i själva handtaget när ni låser? Insidan av handtaget är väldigt känsligt så ni inte försöker låsa och låsa upp samtidigt.
Användarvisningsbild
av sura56
Jag har inte märkt något problem, jag lägger bara på tummen eller pekfingret en "dutt" på
ytan där touchknappen är på antingen framdörr eller bakdörr när jag går iväg från bilen.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är samma på nyare s/v60 och där har jag inte märkt nåt speciellt förutom att den blir helt galet när man tvättar bilen, låser och låser upp ett par ggr i minuten...
Användarvisningsbild
av Perra83
TommyP86 skrev:Det är samma på nyare s/v60 och där har jag inte märkt nåt speciellt förutom att den blir helt galet när man tvättar bilen, låser och låser upp ett par ggr i minuten...
Jo tack..... sen lite hawaii om det är blött typ regn på handtagen när man ska låsa.
Användarvisningsbild
av sura56
TommyP86 skrev:Det är samma på nyare s/v60 och där har jag inte märkt nåt speciellt förutom att den blir helt galet när man tvättar bilen, låser och låser upp ett par ggr i minuten...
Då har du nyckeln i fickan va?
Lägg den inne i bilen när du tvättar så funkar det bra

Är det någon som har monterat nyare bak[…]

Okej så Polestar engineered är inte s[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&ou[…]

Kolla att du kan rucka på oken tills inre […]