Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hawkx
I och med att v70 Classic levereras med bränsledriven värmare och tidur (gäller både bensin och diesel varianter), så blir det intressant med fjärrstart av värmare. Om man valt till VOC så kan man starta värmaren via mobilen. Utan VOC så finns ett tillbehör "fjärrstart värmare med nyckel", som är ren programvara för eftermontering. Genom ett långt tryck på nyckelns ljusknapp startas värmaren; med standardnyckeln på upp till 20m avstånd (längre med PCC).
I Bilias tillbehörskatalog anges ett pris: "från 3100 kr". Ordet "från" innebär dock att det kan vara vilket pris som helst för V70?! Någon som har praktisk erfarenhet vad tillbehöret kostar för just V70?
Intressant. Jag var faktiskt in på Bilkompaniet i Mora idag och frågade om detta till min XC60 MY12. Enligt http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 80562/2012 så ska det finnas till min bil. Det fanns dock inte tillgängligt för min bil enligt deras dator, men verkstadschefen sa att "vi kan väl prova". Det skulle iallafall kosta 3140 kr, men om det inte fungerade så behövde jag inte betala något alls.

Är det någon som vet om det ska fungera till min bil? Enligt Bilia som sålde bilen till mig så funkade det inte, men jag är 100% säker på att dom aldrig testade.
Någon ljusindikering ska saknas på en 2012, står det. Kanske det de tänkte på. Tror inte det går alls till min 2012, eftersom det är en XC70. Den var nog året efter där.
Jo, det var det Bilkompaniet sa också. Men det är en rejäl summa för en simpel mjukvara, jag har svårt att bestämma mig, och bestämmer jag mig för att köpa mjukvaran så blir jag ganska besviken om det inte funkar sedan.
Funktionen på tidsuret för dieselvärmaren är smått irriterande jämfört med V50:in jag hade innan, den kunde man ställa in tidsuret både när man körde och när motorn var avstängd, denna kan man bara ställa tidsuret med tändningen på men motorn av.
av Hawkx
mikekop skrev:Ber hemskt mycket om ursäkt till trådstartaren för att jag kapar din tråd!
No Problems! Om tråden har aktivitet så drar den till sig flera, så bra info kan komma :)
Dessutom tycks priset ligga på ca 3000 kr - XC60 och V70 borde väl ha ungeför likartat pris. Får svänga förbi Bilkompaniet när jag är uppe i Dalarna nu i sommar...

Erik, hade du också lite klonkande slammer[…]

Är det stål och gummi, eller vad rö[…]

Keyless/Nyckeldosa

Var på mekonomen o köpte Varta idag , f[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddnin[…]