Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
permikael skrev:Igår fick jag även ett sms med pinkod till VOC nu är appen nerladdad i båda telefonerna (privat och arbete).
Bara vänta in morgondagen :D
Fan vad härligt, du lär ju posta en pic på nye bilen sen :)
av svedan
När bilen kommer till åf, då beställer de dina tillbehör! Tar 2 dagar, sedan in i planeringen för de som ska ha iordning allt inför semestern. En bil kan ta 8 timmer dvs kanske 1-2 dagar att fixa. Sedan in i hallen och på med skynket. Så är säljaren på ledig dag, så vänta över helgen. Och under fikatimmen, kommer ny spekulant, så du får vänta en dag till. Bilen får regnummer innan dom börjar med den i verkstaden dvs under transporten från fabriken.
Köp lite bullar till mekarna. Det hjälper kanske bäst. Om inte annat så blir dom på bättre humör. :P
av ef98dpa
svedan skrev:När bilen kommer till åf, då beställer de dina tillbehör! Tar 2 dagar, sedan in i planeringen för de som ska ha iordning allt inför semestern. En bil kan ta 8 timmer dvs kanske 1-2 dagar att fixa. Sedan in i hallen och på med skynket. Så är säljaren på ledig dag, så vänta över helgen. Och under fikatimmen, kommer ny spekulant, så du får vänta en dag till. Bilen får regnummer innan dom börjar med den i verkstaden dvs under transporten från fabriken.
Köp lite bullar till mekarna. Det hjälper kanske bäst. Om inte annat så blir dom på bättre humör. :P
Tack för tipset! Tar med mig en bullängd nästa gång jag åker till handlaren istället för dåligt humör och vrede pga av risken att få delar av semestern förstörd av försenad bil. :D
Användarvisningsbild
av lindblod
Order på ny S60 D3 fick återförsäljaren i måndags. igår fick jag mail om att skapa inlogg i minVolvo.

Leveransstatus just nu:

2471
före i kö tills bil byggs
i Gent.

7 veckor till leverans
(beräknad v.32)
av permikael
Hämtade bilen igår enligt utsatt tid.
Var lite orolig att 17":arna skulle se små ut, men tycker dom passar kalas på V60:in.
Även D3:an med den nya 6 stegade automat lådan lirar bra till karossen.
Däremot fick vi inte igång VolvoOnCall, appen säger man skall försöka senare, testade under dagen och även nu på morgonen, men får samma fel, får åka tillbaka idag och se om dom kan hjälpa oss.

I övrigt är bilen kalas.
Volvos orginalbilstol får plats riktigt bra i sportsolarna, och våran Brio Go Next får plats på längden i bagaget.

Upplever bilen som väldigt tyst, att nya drivlinan är en fröjd visste jag, men tycker även att vägljudet är lågt.
Får se hur vi upplever det med hakka 8:erna som åkte in i förrådet igår.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
permikael skrev:Hämtade bilen igår enligt utsatt tid.
Var lite orolig att 17":arna skulle se små ut, men tycker dom passar kalas på V60:in.
Däremot fick vi inte igång VolvoOnCall, appen säger man skall försöka senare, testade under dagen och även nu på morgonen, men får samma fel, får åka tillbaka idag och se om dom kan hjälpa oss.

I övrigt är bilen kalas.
Volvos orginalbilstol får plats riktigt bra i sportsolarna, och våran Brio Go Next får plats på längden i bagaget.

Upplever bilen som väldigt tyst, att nya drivlinan är en fröjd visste jag, men tycker även att vägljudet är lågt.
Härligt att du verkar nöjd, kul att höra att den är tyst! Ska själv hämta min nu kl 10 och fick inloggningsuppgifterna till voc, hoppas det funkar! Och sen när du skriver att den är tyst så börjar jag fundera på om jag gjorde boet mig som valde sportschassi och 18", kanske blir världens oljud?!? :(
av ef98dpa
permikael skrev:Hämtade bilen igår enligt utsatt tid.

I övrigt är bilen kalas.

Det mest ångestframkallande med min konfiguration har varit om jag gjorde rätt som lät original 17"(Sadia) sitta på istället för att uppgradera till 18"(Titania), jäkligt skönt att du nu kommenterar just detta, jag hoppas även på bättre komfort med 17", men tycker iofs att Titania-fälgarna gör sig jäkligt bra på en svart V60...

Tack iaf, nu känner jag mig lugnare.
av Izznougoud
Fick precis bekräftelse på att jag kan hämta min V60 Cross Country D4 AWD Summum BE Pro imorgon fredag kl 14:00 (D) .
Det blir leveranstid 7 veckor från order. Får hoppas att det inte innebär några "barnsjukdommar" på en nygammal modell.
av VolvoF88
Beställde onsdag 10 juni, en XC60 D4 Automat Momentum Business E . I dag fredag 12 juni 2156 före i kö. Beräknad leverans vecka 33.
  • 1
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 203

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]