Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

a' de var fan vilka priser. gav 2600 för volvo orginal
Men då köpte du ingen kabelsats eller trailermodul va?

- Drag, Fast XC90 2003-2014 Artikel 30660691 2863kr

- Drag, kablage 05- Artikel 30756530 INT, EUR, NOR, 7-pol 744kr

- Trailermodul 1144kr

- Mjukvara tillkommer.

Alla priser är utan rabatt, du har minst 10% med Volvokort iaf.
totalt 4800 kr i kostnad.....förstår inte att mekonomen kan ta 11 lakan.
köp volvo orginal o skruva dit själv, det är både billigast och bäst(orginadelar)
av Lövet
Volvo tillverkar inga egna dragkrokar så det är inget speciellt med "Volvo original", brukar vara Westfalia. Kan lika gärna köpa 50% billigare hos Bertelshofer. http://www.bertelshofer.com/anhaengerku ... 531-1.html Denna är dock ingen Westfalia men en fast dragkrok är en böjd metallpinne som ska bultas i bilen, inte direkt rocket science att producera så det är nog inget fel på Bertelshofers märke. De har Thule, Brink och Westfalia också om man är sugen på det men jag hittade bara avtagbara då.
Har monterat säkert 10 auto-hak drag, kanon passform och bra kvalitet.
Det finns dock vikbara drag att köpa till de flesta modeller, jag hade köpt ett sånt och volvos original el om man inte orkar koppla ett universalkit för pdc-avstängning.
av Lövet
Har vikbar krok idag. Det är den bästa lösningen jag testat på. Om det finns till bilmodellen rekommenderas det skarpt! Det är mycket mindre gegg och krångel och kroken har inte heller något lås som ärgar ihop under vintern som en avtagbar. Inte heller är det problem med tillförlitligheten som på elkrokarna.

Det är denna krok jag har:
Luktar avgaser i kupen

Börjar det bli svart i framkanten på mo[…]

Till TS,vad läser du av bilen med för […]

Kablar till tändspol

Volvo har original rep.kablar. Du köper konta[…]

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]