...

Moderator: Moderatorer

volvov5007 skrev: Förebyggande som ifall det skulle hända något så har du möjligen bevis?
Exakt. Hade skojat med sambon ett tag om att vi skulle skaffa en då vi kikat en del (läs: en hel del) ryska klipp. Vad som sedan avgjorde var att vi under loppet av 7 dagar var ute med bilen två gånger, båda gångerna höll vi på att få besök på vänster framskärm av folk som inte kan titta över axeln vid filbyte. Så det var minst sagt nära ögat vid båda tillfällena och man vet aldrig vad det är för typ man stöter på om olyckan är framme, så 400kr kändes helt okej att hosta upp för något som jag förhoppningsvis slipper använda egentligen.
grillchips skrev:
volvov5007 skrev: Förebyggande som ifall det skulle hända något så har du möjligen bevis?
Exakt. Hade skojat med sambon ett tag om att vi skulle skaffa en då vi kikat en del (läs: en hel del) ryska klipp. Vad som sedan avgjorde var att vi under loppet av 7 dagar var ute med bilen två gånger, båda gångerna höll vi på att få besök på vänster framskärm av folk som inte kan titta över axeln vid filbyte. Så det var minst sagt nära ögat vid båda tillfällena och man vet aldrig vad det är för typ man stöter på om olyckan är framme, så 400kr kändes helt okej att hosta upp för något som jag förhoppningsvis slipper använda egentligen.
Jag har också sett en hel del ryska kompilationer och funderat hur vissa lyckats ta körkort eller om de överhuvudtaget har krav på ett.

Det är läskigt ibland hur folk kör...
Var själv med om två incidenter bara idag och när jag tänker tillbaks lite så spelas det upp ett par scenarion där de kunde gått illa. Nu funderar jag på om det kanske är värt att införskaffa en i förebyggande syfte.
Ja exakt, plötsligt händer det. Förhoppningsvis händer det inte men konstigare saker har ju skett. Och det finns ju lite olika scenarion där det kan vara bra:
*Inga andra vittnen varpå personen som orsakat olyckan utnyttjar detta och blånekar till allt.
*Personen i fråga sticker, så kallad hit'n'run.
*En rörig olycka där du är delaktig men inte var vållande.
*Underlätta försäkringsarbete generellt.
*Bistå andra med bevismaterial om de själva skulle råka ut för ovanstående.

Joel som startade tråden fångade för ett tag sen när en BMW höll på att bli klämd av en buss, jag vill minnas att han letade reda på ägaren till beemern och nämnde att han hade allt på film ifall något hände. För det kan verkligen inte varit många centimeter mellan bilen och mitträcket där. Det ledde väl i sin tur att bussbolaget fick ta del av filmen och var allt annat än imponerade av sin anställde, om jag minns rätt.
Jag har skickat ett klipp till en medtrafikant.. Ni kommer kanske ihåg BMWn som blev prejed av Flygbussen. Jag tog reda på ägare och mailade en fil så han hade om han hade fått några skador.. Såg ut som att han ev tog i räcket.. Han blev glad, svarade att han klarade sig med nån centimeter till godo men skickade filmen till Flygbussarna och "skällde" på dem. Tyvärr fick jag ingen uppföljning på det.

Så det kan ju komma till användning även om man själv inte råkar illa ut. Skulle själv bli väldigt glad om ett vittne till nått man är med om t.o.m har det på film.
volvov5007 skrev:
xerent skrev:Here we go again... :grin:
Menade inte att starta något! :shock:

Meeeen,

https://www.motormannen.se/radgivning/k ... tillstand/

http://teknikensvarld.se/bilkameror-kan ... ga-116833/

Känns inte som att det finns så mycket att argumentera emot om man blir tagen på sängen :/
Finns flera diskussioner här i tråden om det där vi kom fram till det motsatta Bild Bläddra bak och läs :)
Ja, lobbyorganisationen Datainspektionen har fått med sig många, även media. Som sagt.. Sök lite i tråden på t.ex Datainspektionen etter övervakningskamera så kan du se vad som skrivits. Artiklarna du länkar till går händelserna i förväg och har inte gjort sin hemläxa.
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 356

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]