Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petherxc70
Hej. Jag har nyligen bytt motor på min bil och dagen efter jag fick bilen märkte jag att ratten och instrumentbrädan skakar och vibrerar väldigt mycket vid full hastighet på fläkten. Jag åkte tillbaks till firman och påtalade felet. Han menade då på att det måste vara fläktmotorn som är trasig. Det låter inte trovärdigt att den skulle gå sönder precis dagen efter motorbytet. Jag misstänker att det är något som ligger på och skapar dessa vibrationerna, men det vägrar min mekaniker att tro på. Någon som kan hjälpa mig eller har haft liknande problem efter ett motorbyte.
Bilen jag pratar om är en xc70-02 automat/Bensin
Användarvisningsbild
av greeeken
petherxc70 skrev:Hej. Jag har nyligen bytt motor på min bil och dagen efter jag fick bilen märkte jag att ratten och instrumentbrädan skakar och vibrerar väldigt mycket vid full hastighet på fläkten. Jag åkte tillbaks till firman och påtalade felet. Han menade då på att det måste vara fläktmotorn som är trasig. Det låter inte trovärdigt att den skulle gå sönder precis dagen efter motorbytet. Jag misstänker att det är något som ligger på och skapar dessa vibrationerna, men det vägrar min mekaniker att tro på. Någon som kan hjälpa mig eller har haft liknande problem efter ett motorbyte.
Bilen jag pratar om är en xc70-02 automat/Bensin

Jag fattar nog trögt.
Motorfläkten?

Motor-center i nynäshamn tog 500kr för d[…]

Luktar avgaser i kupen

Kollat på vevhusventilationen. EGR ventil, o[…]

Kablar till tändspol

Menar du lågspänning eller högsp&a[…]

Mmm, börjar bli dags att beställa nya. F[…]