Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
6% rabatt är helt normalt att man får vid köp utav nybil.
Priset på Classic har varit ett pris man haft hos alla ÅF i landet, men eftersom man nu säljer MY08 på Classicen så säljer man ut 07 för 229900:- hos dom handlare som har bilar kvar.
av klabban
Jo vi fick cirka 10% rabatt när vi köpte V70:n för snart fyra år sedan men jag befarade att den nya skulle vara svårprutad i alla fall under de första månaderna... Skönt att så inte blev fallet, och det vore trevligt att höra från folk som lyckats pressa ned priset mer än 6% :D
Användarvisningsbild
av Ringhede
Underbart med lite nytt. Länge sedan V70N släpptes.

Men frågan kvarstår, undrar om de är färdigbakade denna gången eller om de är fulla av barnsjukdommar igen?

Förra gången var jag bland de som fick en tidigt och kunde stolt visa upp min fina bil, kul.

Vill inte förstöra lyckan för er som tänker vara tidigt ute denna gång, jag avstår och tittar gärna på er andra.

mvh Roland
av klabban
Jo det är precis det som gör en lite osäker. Vår 04:a har varit nästintill felfri *ta i trä* men man har ju hört hur det varit med de tidigare årgångarna...

Det verkar ju finnas lite folk här med bättre insyn/koll än en vanlig dödlig. Vore intressant med lite feedback från dessa!
av RobertHalmstad
Usch, hur ska man ställa sig till det här. Efter min beräkning med liknande utrustning som jag vill ha så skiljer det c:a 45' mellan en V70 2,4D Classic och en V70NN 2,4D.. Det är gränsfall tycker jag... Lutar åt en Classic.
av klabban
RobertHalmstad skrev:Usch, hur ska man ställa sig till det här. Efter min beräkning med liknande utrustning som jag vill ha så skiljer det c:a 45' mellan en V70 2,4D Classic och en V70NN 2,4D.. Det är gränsfall tycker jag... Lutar åt en Classic.
Har du räknat med rabatt på cirka 8% för V70NN? Och Classicen är väl fortfarande svårprutad? Skiljer cirka 20-25kkr för mig för en 2,4D Momentum med lite bra att ha prylar.
/Klas
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]