Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svedan
Leveransstatus 2015-03-26: 3452 före i kö (beräknad v.25)

20 maj: 380 före i kön, 4 veckor till leverans.
24 maj: Din bil är byggd(!) och på väg att levereras från Gent.
3 juni: Din bil är byggd, och på väg att levereras, (beräknad v.25)
7 juni: Din bil är byggd och på väg att levereras, (beräknad v.25)
(hittar dom inte nycklarna??)

Man står i kö 10 veckor, den byggs sedan på en dag. Sedan behöver dom dryg vecka för att ställa den på båt eller lastbil, transporten tar ytterligare en vecka!!!!!! Undra vilken väg dom kör?? Och regnr har inte kommit. Rykten hos ÅF säger att den redan är hos dom men ” mycke grejer du ska ha på”!! Fast v 25 kanske står sig……
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Eftersom säljaren sa att bilen skulle komma till dem den 5/6 så var man ju tvungen att åka in (ja, jag vet men du skulle säkert gjort samma sak) och kolla så det stämde och vad stod där om inte bilen??? :-)-) 8)

Hoppas på leverans nu i veckan, var ju sagt 15/6 från början men kanske går snabbare !!!
Bilagor
WvukE8E.jpg
WvukE8E.jpg (864.12 KiB) Visad 440 gånger
av permikael
Volvordesign89 skrev:Eftersom säljaren sa att bilen skulle komma till dem den 5/6 så var man ju tvungen att åka in (ja, jag vet men du skulle säkert gjort samma sak) och kolla så det stämde och vad stod där om inte bilen??? :-)-) 8)

Hoppas på leverans nu i veckan, var ju sagt 15/6 från början men kanske går snabbare !!!

HAHAH!

Va roligt, min bil står nog på ungefär samma sett, hade jag haft tid hade jag åkt och tjuvkikat.
Men får hålla mig tills på Onsdag då den blir min :)

Du har 18" på din va?
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
permikael skrev:
Volvordesign89 skrev:Eftersom säljaren sa att bilen skulle komma till dem den 5/6 så var man ju tvungen att åka in (ja, jag vet men du skulle säkert gjort samma sak) och kolla så det stämde och vad stod där om inte bilen??? :-)-) 8)

HAHAH!

Va roligt, min bil står nog på ungefär samma sett, hade jag haft tid hade jag åkt och tjuvkikat.
Men får hålla mig tills på Onsdag då den blir min :)

Du har 18" på din va?
Leverans nu på torsdag istället, riktigt kul :D Japp, "fick" 18" iom att säljaren fortfarande trodde det var standard på OC (var det för modellår my15) men hade nog valt det iaf då jag valde sportschassi. :)
av Izznougoud
Beställde min V60 CC D4 AWD Summum BE PRO den 27/4. Idag kom den till handlaren och jag får hämta den på fredag. Avsevärt snabbare än Augusti som säljaren gissade på när jag beställde. 3-skift verkar ha gjort susen!
av Wibbe1974
:lol: :lol: Kul för er grabbar, i Gent verkar de tagit tidig semester. Kön har bara minskat 10 bilar på ett par dagar. Hoppas bara de inte börjar flytta fram leveransveckan... :-O) :-O) :-O)
av ef98dpa
ef98dpa skrev: Samma här!

Bil beställd hos Volvo 14:e(order registrerad hos Volvo), började byggas den 26:e, fortfarande inget nytt sen dess(11-12dgr), kollar säkert 20ggr/dag :-O) . Leverans om 3v/v27(förbättrades en vecka i samband med byggstart, ändras på tisdagar nu). Jag gissar iofs att min laddhybrid ska igenom nåt moment extra och jag har troligtvis redan passerat möjligheten att kunna få den till min födelsedag den 12:e, så nu hoppas jag bara att den är redo för uthämtning 1/7(pga leasingkostnadsproblematik).

Vad jag förstått är det normala att man inte kan följa produktionsstegen utan att den går direkt till "klar".

Kämpa!
Klockan slog 24 i volvofabriken och jag väntade mig endast en uppdatering till "2 veckor till leverans", döm om min (halv)förvåning när bilen är byggd och på väg att levereras. Kul!

Detta följer dock det förväntade hoppet förbi produktionsstadierna...
av permikael
Igår fick jag även ett sms med pinkod till VOC nu är appen nerladdad i båda telefonerna (privat och arbete).
Bara vänta in morgondagen :D
av svedan
ef98dpa skrev: Klockan slog 24 i volvofabriken och jag väntade mig endast en uppdatering till "2 veckor till leverans", döm om min (halv)förvåning när bilen är byggd och på väg att levereras. Kul!
Joru. Det gjorde min för 16 dagar sedan. Och klar nästa vecka som utlovat. Men det blir då 3 v för att hitta en transport, leta vägkarta, fika och lasta och sedan till åf för igångsättning av det hela.. men som sagt, levtiden har hållit sen start, men trodde det skulle bli en vecka tidigare!
av ef98dpa
svedan skrev:
ef98dpa skrev: Klockan slog 24 i volvofabriken och jag väntade mig endast en uppdatering till "2 veckor till leverans", döm om min (halv)förvåning när bilen är byggd och på väg att levereras. Kul!
Joru. Det gjorde min för 16 dagar sedan. Och klar nästa vecka som utlovat. Men det blir då 3 v för att hitta en transport, leta vägkarta, fika och lasta och sedan till åf för igångsättning av det hela.. men som sagt, levtiden har hållit sen start, men trodde det skulle bli en vecka tidigare!
Var in och pratade med min handlare idag, så det är tur för honom att du skriver detta, han berättade nämligen att det är mycket trickigt att hitta transportörer just nu så man kunde nästan vänta sig försening pga detta och då hade han ett preliminärt leveransdatum till sig 22/6. Sen vill han ha MINST två veckor för att planera in och iordningställa bilen för leverans till mig... :-O) :-O) :-O)

Edit: Nån som har tid för hus snabbt bilen reggas efter att den är tillverkad? En kollega sa att om man monterar krok så kanske det är så att handlaren reggar bilen efter monteringen, vad tror vi om det?
  • 1
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 203
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]