Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pnjk
Ja precis. Kompressorn går oavsett vad jag ställer tempen på.

Och som jag skrev tidigare så verkar den slå ifrån och igång i intervaller som den ska när man åker med bilen.
Förutom när man står på tomgång då går kompressorn konstant och även elfläkten med.
av Kena
Ja du, det var ett klurigt fel som jag bara kan gissa på vad som kan vara fel. Men eftersom kompressorn aldrig slår av så borde det ju bli svinkallt inne i bilen. Skulle det då kunna vara värmen som inte slår av (hur den då funkar, men är väl en reglerventil)?
Har du kollat så att du har rätt mängd kylmedel i? Är det för lite, så kommer den ju förmodligen aldrig få rätt tryck och kompressorn kommer förmodligen gå hela tiden.
av Pnjk
Hur beter sig eran kompressor i era bilar?
Är ingen ac expert men vill inte lämna in bilen för att fixa då bilen var för billig för att kosta på några större summor.

När jag åkte med bilen förut så verka kompressorn gå ca 5 sekunder sen uppehåll på ca 8 sekunder i dessa intervaller.
Men så fort jag typ stannar med bilen så startar elfläkten sen verkar kompressorn gå konstant.
av Kena
Nä jag är ingen expert heller, gick dock en kylutbildning för 20 år sedan så lite grunder sitter väl kvar. Men i min bil så beter den sej som din gjorde förut. Men eftersom ingen kommer på vad som är fel så får du nog höra av dej till någon serviceföretag och få råd.
Min Ac-kompressor går väldigt länge på tomgång den med. Jag ska kolla sen och se hur länge den går innan den slår ifrån :). återkommer :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid