Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ef98dpa
permikael skrev:
permikael skrev:Nu har min gått över till status "din volvo är på väg".
Men ÅF hade fortfarande inte fått att bilen skulle komma.
Men enligt dom verkade det positivt att få den tidigare än vecka 27 iaf :)
Nu har bilen fått regnummer.
Första tiden att få ut bilen är nästa Onsdag :) Wohoo!!!
Grattis! Det blir lite extradyra två veckor, men det är det värt!

Om jag sammanfattar din beställning som referens för oss andra så blir det:
23/4 - Beställd
21/5 - Köplats xxxx till "Under konstruktion"
29/5 - "Under konstruktion" till "Din bil är byggd"
3/6 - "Din bil är byggd" till "Din Volvo är på väg" samt fått regnr.
10/6 - Planerad leverans till dig
av permikael
Lite surt att betala 10dagar som inte använder bilen, men nu kan vi ha den på midsommar och slipper knö ihop oss i S60:in, det är ett stort plus.
Jag kollade igenom lite gamla mail osv och min summering av hela min beställning är:

Beställd: 27April.
28 April -21Maj kö mellan 5931-1800
22Maj-27Maj Under konstruktion
28Maj Din bil är byggd
3Juni ÅF kan boka in bilen för lev.
10Juni planerad leveranstid.

Dock stämmer inte dagen då bilen blev byggd, det är egentligen den 1-2 Juni som bilen var i fabriken (byggd på natten).
av Jens040
Beställde min S60 T5 den 21:e maj, idag gick den i produktion. 16 dagar från beställning till att den börjar tillverkas, snacka om snabba ryck. :)
Senast redigerad av 1 Jens040, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av spaceuser
Det är mer än en 8-9 dagar sedan sedan jag fick info på ”Min Volvo” att de börjat med att tillverka den, dvs första stadiet av sex, plus två för leverans. Även kösiffran försvann i samband med det beskedet. Sedan dess har inte en bokstav ändrats i status på den websidan. Så det tycks ta oväntat lång tid att forma till lite plåt. Det sägs ju att de tillverkar en hel bil på 50 timmar. Antagligen så vilar delarna mellan monteringsmomenten, så det är bara den ”effektiva” tillverkningstiden som de räknar. Å andra sidan är det vad jag tror. Bara att vänta och se mao, även om man lider. Fyra veckor kvar!
av Jens040
spaceuser skrev:Det är mer än en 8-9 dagar sedan sedan jag fick info på ”Min Volvo” att de börjat med att tillverka den, dvs första stadiet av sex, plus två för leverans. Även kösiffran försvann i samband med det beskedet. Sedan dess har inte en bokstav ändrats i status på den websidan. Så det tycks ta oväntat lång tid att forma till lite plåt. Det sägs ju att de tillverkar en hel bil på 50 timmar. Antagligen så vilar delarna mellan monteringsmomenten, så det är bara den ”effektiva” tillverkningstiden som de räknar. Å andra sidan är det vad jag tror. Bara att vänta och se mao, även om man lider. Fyra veckor kvar!
Förstår att väntan är seg, själv kollar jag Min Volvo flera gånger om dagen..det är inte friskt, jag vet.. ;)
Håller tummarna för att din kärra helt plötsligt är klar!
Användarvisningsbild
av spaceuser
Jens040 skrev:
spaceuser skrev:Förstår att väntan är seg, själv kollar jag Min Volvo flera gånger om dagen..det är inte friskt, jag vet.. ;)
Jag gör också det. Det är definitivt inte friskt :wink:

Inbillar mig att nu måste det ha hänt något, och loggar in... men icke :|
av ef98dpa
spaceuser skrev:
Jens040 skrev:
spaceuser skrev:Förstår att väntan är seg, själv kollar jag Min Volvo flera gånger om dagen..det är inte friskt, jag vet.. ;)
Jag gör också det. Det är definitivt inte friskt :wink:

Inbillar mig att nu måste det ha hänt något, och loggar in... men icke :|
Samma här!

Bil beställd hos Volvo 14:e(order registrerad hos Volvo), började byggas den 26:e, fortfarande inget nytt sen dess(11-12dgr), kollar säkert 20ggr/dag :-O) . Leverans om 3v/v27(förbättrades en vecka i samband med byggstart, ändras på tisdagar nu). Jag gissar iofs att min laddhybrid ska igenom nåt moment extra och jag har troligtvis redan passerat möjligheten att kunna få den till min födelsedag den 12:e, så nu hoppas jag bara att den är redo för uthämtning 1/7(pga leasingkostnadsproblematik).

Vad jag förstått är det normala att man inte kan följa produktionsstegen utan att den går direkt till "klar".

Kämpa!
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Känns som funktionen att kunna följa din Volvo under byggprocessen är aningen buggig, enligt min säljare så skulle min bil ha anlänt till dem i fredags (5/6) och mycket riktigt så ändrade sig min bil till steg 8 MEN (!!!!) sen ändrades även min leveransvecka och flyttades fram till v. 26 istället för v. 25, dock är bilen bokad för leverans den 15/6 så detta eviga följande och uppdaterande av denna sida (säkert loggat in 5-10ggr/dag sedan den skrevs in) får man helt enkelt ta med en nypa salt! :( Kan även tillägga att min gick från steg 2 till steg 7 på 1 dygn!
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 203
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]