Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Goodyear Efficientgrip Performance är nog det bästa däck jag kört på.
Dock har jag inte kört på 19" utan "endast" 17"
inväntar mina nokian hakka blue, så får vi se hur det blir att slippa spagetthi-däcken från italien.

personligen tycker jag att man ska stödja svensk industri, eller i detta fallet finsk, inte någon polsk hottentott-fabrik
Länge sedan jag skrev den här tråden, men jag tänkte i alla fall uppdatera den. Häromdagen beställde jag "tillslut" en uppsättning Nokian Hakka Black SUV. Fick dem till ett kampanjpris så i slutändan betalade jag ungefär hälften mot vad de egentligen skulle kostat...! :-O) Nu väntar jag på att måndagen skall komma så att jag kan åka till däckverkstan och få dem monterade! :D
återkom med vad du tycker om nokian.
milktrucker skrev:återkom med vad du tycker om nokian.
Efter att ha rullat snart 100 mil så kan jag redan nu säga att jag är fruktansvärt nöjd! Däcken är mycket tystare än vad jag hade befarat, jämfört med tidigare sommardäck (som dock var utslitna, men ändå ansågs vara ett "premiumdäck") så är det en märkbar förbättring! Åkkomforten är väl mer eller mindre oförändrad - utöver det lägre däckbullret. Där är det ju dimensionen som spelar roll. Rullmotståndet (och förändrad bränsleförbrukning) är inget jag märkt av heller. Sitter konstant med den aktuella bränsleförbrukningen på displayen, och jag upplever ingen märkbar skillnad, trots att det utmärkta våtgreppet har lett till ett försämrat rullmotstånd. När det regnade senast kändes det EXTREMT tryggt, trots höga hastigheter. Bilen (och framförallt däcken) betedde sig verkligen exemplariskt - och det var just tryggheten och vägegenskaperna som gjorde att jag föll för dessa däck!

Long story short: Rekommenderar Nokian Hakka Black SUV till samtliga! :-)-)

Bytt kupefläkt, vilket meck men nu känns[…]

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]