Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
Har nu kollat med startspray utan resultat.
Inga felkoder i ELM327.
Verkar trots allt som det är själva reglaget som kärvar. lyckades provosera fram felet hemma, då var det spjället som inte gick tillbaks.
Har försökt smörja med diverse saker som 5-56, silicon och Litiumfett. Trodde igår att jag fått det bra för det gick lätt, men i morse rapporterade frun att det fortfarande strulade.
Hur får man isär dom delarna för rengöring? Verkar inte helt självklart
av Denzar
benka1 skrev:Kan du förklara det där lite bättre.Denzar-jag fattar nada :D
Normal felkodläsare ger vell kod poooo typ?
Det jag menade var att det jag pratade om, Gasgivarn, visade felkod i VOL-FCR men inte i ELM327. Så med andra ord kan man inte söka seriöst med bara en ELM327.
av ThunderAce
Nej för tusan, lärde mig tidigt att det är VIDA som gäller
av bsba
Vad står VOL-FCR för ?
Är det Volvos egna?
av benka1
ThunderAce skrev:Vol-Fcr är gamla systemet. Nu är det VIDA

Volvos egna
Då är det krackat eller finns det att köpa?
av ThunderAce
Det finns att köpa, har det själv

VIDA/DICE/EWD, allt som behövs för Volvo bilar från 1996-2014, få en uppdatering inom kort så tillkommer 2015 också
av Denzar
benka1 skrev:
ThunderAce skrev:Vol-Fcr är gamla systemet. Nu är det VIDA

Volvos egna
Då är det krackat eller finns det att köpa?
Finns gratisversion med av VOL-FCR, funkar kanon med en kabel för en hundring. Allt beror som vanligt på hur mycket man vill lägga ut.
Användarvisningsbild
av vetten
Det kan inte vara så att det har gått av en av trådarna på vajern inuti höljet så att den fastnar ibland inuti höljet? Bara en tanke eftersom jag har varit med om det själv, tog några timmar och X antal fula ord innan jag kom på att det var detta som orsakade att inte gasen gick tillbaks som jag ville.
av bsba
Bra tips "vetten" ska kolla upp det
motorinställning

Plocka av kamremmen, ställ allt rätt, &a[…]

Uppdatering Har varit ute och provkört men de[…]

Skruva ur den gamla, låt all bromsvätsk[…]

Min har efter 1500 mil förbrukat El 6,9 kWh[…]