- tor 04 jun 2015, 23:28
#979411
Då drar vi igång en ny tråd, om den nya bilen.
Detta blev något av ett spontan köp :lol: absolut inget som var planerat.
Jag var riktigt nöjd med min V60 å siktet var inställt på en V60 igen fast en facelift, om ungefär ett år.
Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig :roll:
Har små svurit varje helg när det är dags att åka till stugan, är som att spela Tetris varje gång man skulle packa V60in, å jag är rätt kass på det spelet :D
Så ett större bagage har varit saknat, konstaterade nu också när det började dra ihop sig för service att bilen bara rullat 1100mil sen förra gången den var inne. kört betydligt mindre än jag beräknade när V60in införskaffades. Så det kändes ganska onödigt att köra diesel.
Så en kväll/natt när jag skulle gå och lägga mig, tog jag paddan å slö tittade lite på blocket.
Och tio minuter senare så hade jag reserverat denna bil som den här tråden ska handla om.
Kvart över nio, morgonen efter var affären i typ klar. Åkte ner efter jobbet å provkörde å kollade.
Fick ett bra inbyte på min gamla V60.

Så det var bara att åka hem å plocka ur den och återställa den till original.
Den nya bilen blev en Rebel blue V70 T4 R-Design My2013 med 2600mil på mätaren.
Ja vad säger man om färgen?
Själv tycker jag att den är ful/snygg, Har alltid tyckt att den har varit ganska läcker, men sagt att jag nog aldrig skulle köpa en bil i den färgen.
Spontan köp rules :lol: :lol: :lol:
Första anblicken

Sen blev det en ordenlig provkörning

Var väldigt skeptisk först, motorljud å drivlinan kändes konstig. Men i själva verket så var det nog mest bara ovant.
Köra Volvo utan femma :shock:
Men det kändes bättre å bättre, konstaterade fort att jag saknade diesel vridet.
Så det bestämdes fort att bilen skulle Polestars optimeras innan köp.
Var det värt pengarna??? förmodligen inte men den känns lite bättre, men OJ vad ovant det är att behöva varva en motor, min gamla D3 lämnade max effekt vid 3500rpm å det var absolut inte lönt att passera 4000rpm. Å nu ska man dra till 5750rpm för att få ut max, känner mig som en gammal gubbe som växlar alldeles för tidigt :lol:
Så innan leverans så ville jag ha lite grejor fixade.
Hjulinställning mest för att veta att allt är ok, sen Polestar optimering, stänkskydd fram, fanns inte bak.
Sen konstaterade jag att det kändes som att åka runt i ett akvarium, Både föregående V50 och V60 var rutorna tonade x5,
Så V70 enorma rutor behövdes definitivt tonas.
Då listerna runt rutorna är svarta så tyckte jag att det skulle bli snyggt att hel tona bilen. Fram 55%, bak 75% bagage 85%, förmodligen jätte dumt kommer säkert bli tagen :lol: :lol: :lol:
Backspegelkåpor i silk metal tycker jag inte alls passaade till färgen och toningen, så beställde spegel kåpor i svart högblankt istället.
Leverans dags :D

Körde bara bilen dom 9km hem, sen var det dags att börja greja :D
Bytta skyllthållare, bort med reklamen.
Led till nummerplåts belysnigen, led p-ljus, och montera Drl/led i dimljusen, montera ramlös backspegel från nya v40.
Precis hem kommen med nyförvärvet

Av med 18" å på med 20" istället.


Bild på inrednigen, är verkligen i ny skick.


Slutligen några bilder, blev verkligen nöjd med utseendet på den.






Fortsättning följer
Detta blev något av ett spontan köp :lol: absolut inget som var planerat.
Jag var riktigt nöjd med min V60 å siktet var inställt på en V60 igen fast en facelift, om ungefär ett år.
Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig :roll:
Har små svurit varje helg när det är dags att åka till stugan, är som att spela Tetris varje gång man skulle packa V60in, å jag är rätt kass på det spelet :D
Så ett större bagage har varit saknat, konstaterade nu också när det började dra ihop sig för service att bilen bara rullat 1100mil sen förra gången den var inne. kört betydligt mindre än jag beräknade när V60in införskaffades. Så det kändes ganska onödigt att köra diesel.
Så en kväll/natt när jag skulle gå och lägga mig, tog jag paddan å slö tittade lite på blocket.
Och tio minuter senare så hade jag reserverat denna bil som den här tråden ska handla om.
Kvart över nio, morgonen efter var affären i typ klar. Åkte ner efter jobbet å provkörde å kollade.
Fick ett bra inbyte på min gamla V60.

Så det var bara att åka hem å plocka ur den och återställa den till original.
Den nya bilen blev en Rebel blue V70 T4 R-Design My2013 med 2600mil på mätaren.
Ja vad säger man om färgen?
Själv tycker jag att den är ful/snygg, Har alltid tyckt att den har varit ganska läcker, men sagt att jag nog aldrig skulle köpa en bil i den färgen.
Spontan köp rules :lol: :lol: :lol:
Första anblicken

Sen blev det en ordenlig provkörning

Var väldigt skeptisk först, motorljud å drivlinan kändes konstig. Men i själva verket så var det nog mest bara ovant.
Köra Volvo utan femma :shock:
Men det kändes bättre å bättre, konstaterade fort att jag saknade diesel vridet.
Så det bestämdes fort att bilen skulle Polestars optimeras innan köp.
Var det värt pengarna??? förmodligen inte men den känns lite bättre, men OJ vad ovant det är att behöva varva en motor, min gamla D3 lämnade max effekt vid 3500rpm å det var absolut inte lönt att passera 4000rpm. Å nu ska man dra till 5750rpm för att få ut max, känner mig som en gammal gubbe som växlar alldeles för tidigt :lol:
Så innan leverans så ville jag ha lite grejor fixade.
Hjulinställning mest för att veta att allt är ok, sen Polestar optimering, stänkskydd fram, fanns inte bak.
Sen konstaterade jag att det kändes som att åka runt i ett akvarium, Både föregående V50 och V60 var rutorna tonade x5,
Så V70 enorma rutor behövdes definitivt tonas.
Då listerna runt rutorna är svarta så tyckte jag att det skulle bli snyggt att hel tona bilen. Fram 55%, bak 75% bagage 85%, förmodligen jätte dumt kommer säkert bli tagen :lol: :lol: :lol:
Backspegelkåpor i silk metal tycker jag inte alls passaade till färgen och toningen, så beställde spegel kåpor i svart högblankt istället.
Leverans dags :D

Körde bara bilen dom 9km hem, sen var det dags att börja greja :D
Bytta skyllthållare, bort med reklamen.
Led till nummerplåts belysnigen, led p-ljus, och montera Drl/led i dimljusen, montera ramlös backspegel från nya v40.
Precis hem kommen med nyförvärvet

Av med 18" å på med 20" istället.


Bild på inrednigen, är verkligen i ny skick.


Slutligen några bilder, blev verkligen nöjd med utseendet på den.






Fortsättning följer

Senast redigerad av 3 MartinB82, redigerad totalt 0 gång.
Min Garage tråd. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=117714