Moderator: Moderatorer

Jag har fått vänster länkarm fram bytt på V70:n, då bussningen hade börjat bli mjuk och bilen ville sticka till höger vid acc och kraftiga inbromsningar. Så nu är bilen trevlig att köra igen. :D På verkstaden skulle de också titta på vad som orsakade klonk i framvagnen, men självklart så ville bilen inte klonka när de skulle kolla upp detta. 8)
Användarvisningsbild
av SvenB
Kanske inte på min Volvo, men jag har i dag ställt undan snöskyffeln. Snöslungan konserverade jag förra veckan. :D
Idag har jag ringt till Carglass och sagt vad jag tycker och tänker. Sidorutan som aldrig blev bytt för några veckor sen pga felbeställning, skulle skickas tillbaka och en ny laminerad skulle beställas hem. De hade igår fortfarande inte hört av sig. Anledningen till mitt samtal var att det damp ner en fakura i brevlådan på denna ej utbytta ruta igår efttermiddag... :-(O)
Efter mitt samtal så avskrevs denna av Carglass ekonomiavdelning och en ny ruta har beställts :-)-)
Tvätt och vaxning.
Imorgon ska skinnklädseln få sig en omgång.
Likaså ska framdäcken bytas.
Trött på slicks.....

Har även bokat 16000 mils service.
Samt byte av oljan i automatlådan.
Användarvisningsbild
av C.W.
Hämtat bilen från PPS lackskyddsbehandling hos Waxdepån i Arninge
:-)-)
V60_PPS.jpg
PPS + Skyddsfolie på handtagsfördjupning
V60_PPS.jpg (864.51 KiB) Visad 939 gånger
av *pettson*
Vad gör jag för en volvo.. dock inte min.. ni får leva med att bilderna kan vara lite vridna. Laddar upp ifrån telen.
Bild
Bild
Bild
Min mekpartner Boer Boeln Bobby är också med på bild. Tamejtusan den mest orädda jycke jag träffat på. Obekymrad över muttersmack, slip, kap , ja allt som låter. Och det är så intressant att han gärna måste undersöka precis allt. Ett bra avbräck från jobbet som vakthund.
Bild
V70in sover borta inatt... Den får sig en återbehandling av Ditec. Ska bli trevligt att hämta den imorrn och känna att allt av vad vinter är borta från den.. Hade lite flygrost o så.. Och nu slapp jag gå med lera själv. :)
Användarvisningsbild
av C.W.
Kite skrev:
C.W. skrev:Hämtat bilen från PPS lackskyddsbehandling hos Waxdepån i Arninge
:-)-)
V60_PPS.jpg
Snyggt!
Tack!
  • 1
  • 362
  • 363
  • 364