Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av garinge
Tjena, skulle fixa lite idag, så tog bort klimadelen och skulle ta bort ciggtändarens kontakt så petade jag med en mejsel och det blev en typ kontakt så, efter jag fått loss klimadelen så lyser SRS Airbag serv. Omgående i infofältet..

Tröttsamt värre, hur släcker man det? Vida? Volvo?

Någon i Upplands-Bro som har lust att hjälpa mig?

Tacksam för svar :)
av volvo244gle
Har för mig att man får den felkoden direkt om man kopplar ur t.ex. klimatpanelen medan batteriet är anslutet?

Bara åka till Volvo och betala en slant, eller släcka felkoden själv med DICE+Vida. :)
Har tillgång till detta, men bor en bit norr om Gävle.
av garinge
volvo244gle skrev:Har för mig att man får den felkoden direkt om man kopplar ur t.ex. klimatpanelen medan batteriet är anslutet?

Bara åka till Volvo och betala en slant, eller släcka felkoden själv med DICE+Vida. :)
attans då, inget jag visste... min gamla v70 brydde sig inte om såna saker.. dammit!

Mjooo, just den där biten med att betala en slant till volvo som känns så.. fel..:/
och jag har själv varken Dice+Vida, så kan inte göra det...

aaah, då är det lite för långt bort för hjälp, blir nog billigare hos lokala volvo handlaren då, tack ändå! :P

får hoppas någon annan från sthlmsområdet har lust :)
Användarvisningsbild
av wissel
Gör en ny tråd med Rubrik typ SRS felkod och hjälp att radera!
Gå även in på det andra Forumet, jag vet det finns DICE i ditt närområde.....
svxc.se heter det andra forumet, då är du heltäckt......
av garinge
wissel skrev:Gör en ny tråd med Rubrik typ SRS felkod och hjälp att radera!
Gå även in på det andra Forumet, jag vet det finns DICE i ditt närområde.....
svxc.se heter det andra forumet, då är du heltäckt......

Tack för tipset :)
av Impalav70
volvo244gle skrev: ons 03 jun 2015, 22:59 Har för mig att man får den felkoden direkt om man kopplar ur t.ex. klimatpanelen medan batteriet är anslutet?

Jag skulle behöva testa o nollställa min airbag. Om du ser detta skulle jag vara glad

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]

Elfel 855 -96

Hej! Min Volvo 855 -96 med AC och vanliga 5 cyl b[…]

Är det inte så att den (tillsatsvä[…]

V70 -08 2.4 D, 25 000 mil. På tomgång […]