Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5R
Du CanBUS jag tror du är ute för att luras, jag kan själv inget om Ac gaser men de borde rimligtvis inte gå att ha den i en PET flaska då flaskan är av plast.
Borde inte den fräta sönder av gasen?

Med flaska menar du väll en av metall va?
av CANBus
Men herregud, man måste ju göra det FACKMANNAMÄSSIGT..

Bild
av T5R
Jaha dåså de ändrar juh de hela Tack för tipset canbus!
Jobbar du som kylmontör?
Användarvisningsbild
av Brainy
CANBus skrev:ja gasen är ju inte direkt dyr, går att köpa med lite kontakter på flaska..
Har sett såna här påfyllningskit på ebay för några hundralappar (ej pet-flaska :wink: ) men det känns inte som det är värt att börja med det iom att det ju inte medföljer någon utrustning för att mäta mängden som redan är i systemet. Känns osäkert att chansa på när det börjar bli fullt.

mvh
Anders
av T5R
Brainded har du nån länk?
Det lät intresant!
Användarvisningsbild
av CarMan
När det gäller ac, så gör tydligen folk vad somhelst för att inte laga sina bilar!
Varför vill man ha ett rtasig AC-system?
Användarvisningsbild
av Brainy
CarMan skrev:När det gäller ac, så gör tydligen folk vad somhelst för att inte laga sina bilar!
Varför vill man ha ett rtasig AC-system?
Ptja ta en bekant till mig.

Hans ac kyler bra i 2år innan gasen tar slut... med tanke på att 134a väl är rätt miljövänlig så ser inte jag varför han ska bry sig om att laga något när det ändå håller så pass länge.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Sparkz
Brainded skrev: Ptja ta en bekant till mig.

Hans ac kyler bra i 2år innan gasen tar slut...
mvh
Anders
Ok, jag köper resonemanget, men ändra "tar slut" till "läckt ut"
Användarvisningsbild
av Brainy
Sparkz skrev:
Brainded skrev: Ptja ta en bekant till mig.

Hans ac kyler bra i 2år innan gasen tar slut...
mvh
Anders
Ok, jag köper resonemanget, men ändra "tar slut" till "läckt ut"
Ptja det beror ju på hur man ser det, även gasen i en sproilans v70 diffunderar ur systemet och ptja även om den inte förbrukas genom användningen så... Ja det var kanske ett dåligt ordval även om jag tror alla förstod vad jag menar :wink:

F.ö. så läste jag för något år sedan en guide om hur man fyller på systemet med gasol, helt klart intressant men betydligt brandfarligare. Frågan är ju hur lättantändligt något i systemet är.

mvh
Anders
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]