- tis 02 jun 2015, 12:58
Förresten! En annan sak jag tänkte på... Är det dyrare begagnatpriser i Stockholm jämfört med ute i landet? Är det värt att ta sig till Västerås till exempel? Priserna verkar vara i princip jämförbara men prutmånen kanske är högre? Vad har ni för erfarenhet?
Jag köpte ju ny.Att jag vill ha en begagnad beror väl främst på att jag vill ducka för den mest påtagliga värdeminskningen. Men visst, jag kan förstå grejen med att bygga ihop sin egen bil. Men det får bli i framtiden. Det här blir trots allt min allra första bil. Och istället för att köpa en rostig pundarsläde tänkte jag ändå välja något bekymmersfritt.
Många mil på kort tid brukar betyda motorväg = skonsam körning. Bilar som gått väldigt kort skulle jag vara mer försiktig med. Det är förmodligen slitsamma skitmil de fått köra.Grymt bra tips! Det där är ju ett exempel på en sak jag inte tänkt på :) Jag trodde att desto färre mil alltid var bättre men det är klart att det är skillnad på mil och mil. Kommer att bli en intressant helg det här...
Förresten! En annan sak jag tänkte på... Är det dyrare begagnatpriser i Stockholm jämfört med ute i landet? Är det värt att ta sig till Västerås till exempel? Priserna verkar vara i princip jämförbara men prutmånen kanske är högre? Vad har ni för erfarenhet?