Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Upptäcte nyss att plasten i instrumentpanelen, precis framför hastighetsmätaren, hade en spricka i min XC60 MY14. Måste ha skett ganska nyligen. Bilen har gått strax över 200 mil och det är fortfarande garanti. Frågan är då, kan detta gå på garantin? Och intressant är också om någon annan råkat ut för samma sak?
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag har en lång repa i mitt glas. Var säkert en månad sedan jag var hos volvo och fråga om det. De skulle höra av sig men de har inte ringt i nu. Så för en vecka sedan påminde jag dem. De hade inte glömt mig utan skulle återkomma. De har inte ringt i nu. Service på hög nivå :)
Skall försöka komma ihåg att ta en bild. Förutsäter att solen skiner in från förarplatsen annars kan det vara svårt att se. Jag tänker iaf hävda att få det på garanti när jag lämmnar på nästa reguljära service. Det har ju självspruckigt.
Då är det som min repa. Svårt att se om inte solen lyser in och gör den det så ser man repan tydligt och repan kastar en fin skugga på instrumenten
hakank skrev:Skall försöka komma ihåg att ta en bild. Förutsäter att solen skiner in från förarplatsen annars kan det vara svårt att se. Jag tänker iaf hävda att få det på garanti när jag lämmnar på nästa reguljära service. Det har ju självspruckigt.
Slutar/startar sprickan från kanten av plastglaset och mot mitten? Eller är sprickan mitt i själva intrumentpanelen?

Som sagt, en bild vore toppen :wink:
Slutligen lyckades jag få till en bild. Tror jag skickar den till min personlige servicetekniker och hör hurvida det går på garantin eller ej.
Bilagor
inst.JPG
Instrumentpanel
inst.JPG (307.21 KiB) Visad 2753 gånger
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]