Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
På morgonen när jag kommer ner i mitt garage ser allt ut som vanligt ingen åverkan på bilen, den röda lampan i framrutan blinkar som vanligt, varannan sekund ungefär. Jag tar i handtaget men öppnar inte bilen direkt utan låter fläkten gå lite innan jag öppnar dörren. Så fort jag öppnar dörren börjar lampan i framrutan att blinka snabbt och jag får ett meddelande i instrumentet att larmet har utlöst. Har larmet gått innan under natten eller blir det något fel när jag öppnar bilen?
av least
Hur gammal är bilen och därmed batterimatningen till larmet?
Om bilen har garanti, in med den på verkstad.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Min 2014 V60 löste ut larmet på tysklandsfärjan Trelleborg -Sassnitz igår.Jag hade låst med fingern på handtaget. Jag tycker instruktionsboken i panelen är rörigt svårtydlig.Vi ska åka hem snart hoppas det inte larmar igen.
Användarvisningsbild
av Rillee
Bilen är 8 månader gammal, så batteriet är nog okej...
Kan fläkten lösa ut larmet? Tycker inte att det händer om man öppnar bilen direkt.
av Ronne
MångaVOLVO skrev:Min 2014 V60 löste ut larmet på tysklandsfärjan Trelleborg -Sassnitz igår.Jag hade låst med fingern på handtaget. Jag tycker instruktionsboken i panelen är rörigt svårtydlig.Vi ska åka hem snart hoppas det inte larmar igen.
Använd reducerad larmnivå. Då stänger du av rörelse och lutningssensorerna. Då är bilen tyst på färjan.
Användarvisningsbild
av Rillee
Kan verkstad se vilken sensor som har utlöst larmet?
Användarvisningsbild
av Kite
Larmet på min V60 MY15 har gått i garage en gång den med. Jag är övertygad om att det var någon med motorcykel i samma garage som drog på lite extra och då triggade larmet via nivåsensorn ex. Finns det fler i garaget förutom dig ? Ex någon med motorcykel eller annat fordon som inte tycks förstå att det inte är häftigt att låta så mycket som möjligt...
Användarvisningsbild
av Rillee
Jo det finns bland annat motorcyklar i garaget. Men när larmet har utlöst ska inte lampan i fönstret blinka snabbt hela tiden? min börjar inte blinka snabbt förrän man öppnar dörren. På min gamla s60 så blinka lampan hela tiden efter utlöst larm.
Användarvisningsbild
av Kite
Jag minns inte hur det var på min men jag tror att den blinkade när jag öppnade den och inte innan... men jag håller det osagt innan jag bekräftat det.
Du har inte voc på bilen? då borde du även fått meddelande att larmet utlöst samt att de ringer upp en när larmet går.
Användarvisningsbild
av Rillee
Du har så rätt, hittade följande i den där boken som är till bilen :oops:

En röd lysdiod på instrumentpanelen visar
larmsystemets status:
• Dioden släckt – larmet är frånkopplat
• Dioden blinkar en gång varannan sekund
– larmet är inkopplat
• Dioden blinkar snabbt efter frånkoppling
av larmet (och fram till dess att fjärrnyckeln
satts i startlåset och nyckelläge I
nås) – larmet har varit utlöst.

Har inget voc, men tror inte det hade gjort någon nytta, har nämligen ingen mobil täckning i garaget.
Får väl köra med "Reducerad larmnivå" i fortsättningen.
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]