Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jrek78
Kollade att det fanns ström i sladden. 6-7volt fick ja fram. Låter lite?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om det inte blev någon skillnad med urkopplad magnetventil så bör ju wastegaten vara rätt iaf.
Magnetventilen jobbar med PWM-pulser, så man kan inte mäta volten på ett reliabelt sätt, fast nu kommer jag inte ihåg om det även finns en konstant-ström till den, är det 3 eller 2 kablar?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja, då är det bara jord och PWM-matning i den, och då är det svårt att mäta volten såvida man inte vet vilken frekvens som skickas just i mätögonblicket.
6-7V var med motorn igång eller? För isf så var det uppskattningsvis 50% dutycycle på PWM-signalen när du mätte, vilket iofs inte säger så mycket... Det bästa är ju att införskaffa en multimeter som kan mäta frekvens och/eller dutycycle, alt. ett oscilloskop, så slipper man gissa sig fram.
av jrek78
Med multimeter och motor igång..
Men kanske ska släppa tanken på ström fel?
Skulle vilja se nån skiss över hur slangarna SKA vara anslutna. Är det rätt kopplat, så ligger ju felet på MVn..
av jrek78
Den bilden har jag också sett. Efter 2sek på google.. Men bilden visar "fel" ventil, mot vad jag har..
av jrek78
Slangen med nr 20, går till insuget. Nr 18 går till luftslangen. I övrigt var de felkopplat. Kan MVn pajja om den varit felkopplad?
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]

Ojämn gång

Volvo V70 2.4 Manuell, 140hk, 2000 Classic är[…]

Nordic Plus vs Ultra

XC60 Nordic plus: där man kan välja till[…]