Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sent svar, det fanns där under alla omständigheter. Senare fick jag även det andra rasslet, det dök bara upp när det var varmt inne i bilen, antar att panelen utvidgar sig eller något lim som släpper eller så. Detta löste jag med "slangtricket" :)

kim1138 skrev:Tootoman, under vilka omständigheter fanns ditt ljud där? Alltid? varmt?, kallt?

/Kim
Tottoman skrev:Lyfter denna tråd lite, med ett tips som kanske kan hjälpa andra.

Jag har haft exakt samma problem med min V70 2.0D -09, har testat "slangtricket" mm utan resultat. Ledsnade totalt och lämnade in bilen på Volvo idag med förhoppningen att de skulle hitta vad f*n det berodde på. Det visade sig att det fanns en teknisk journal i deras system som handlade om att ett av rören som går till AC'ns förångare under instrumentpanelen kunde vibrera/skramla.
Jag har också skrammel. Får man fråga vilken verkstad du anlitat? Jag visade "min" verkstad (ej märkesverkstad) denna tråd och de kontaktade volvo som inte hade hört talas om detta (!) Måste åtgärda detta, det är så trist då passagerare undrar vad som skramlar, och själv blir man ju knäpp av ljudet. :(
Sen att svara igen. Verkstaden var Bilkompaniet i Mora. De hittade denna tekniska bulletin ganska omgående i sitt system, så detta borde vara något som alla auktoriserade verkstäder kan få fram.

jas skrev:
Jag har också skrammel. Får man fråga vilken verkstad du anlitat? Jag visade "min" verkstad (ej märkesverkstad) denna tråd och de kontaktade volvo som inte hade hört talas om detta (!) Måste åtgärda detta, det är så trist då passagerare undrar vad som skramlar, och själv blir man ju knäpp av ljudet. :(

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]