Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Nikk
Hej

Ska köpa en takbox och vill kolla vilken som är bästa köpet.
Kommer främst användas till en ny Outlander (men i framtiden andra kombibilar) för främst skidsemester och sommarbilsemester.

Det jag är ute efter är en relativt stor, praktisk och stabil box som för så lite oljud (vindbrus) som möjligt och som är ok när det kommer till ökning av förbrukning. Eftersom jag har en kombi så vill man kunna öppna bakluckan när boxen är på.
Ett stort plus är om boxen är snygg.

Har kikat på Thule Dynamic 430 liter och Pacline F 420-515 liter. Någon bättre därute?
Ett par tusen hit eller dit spelar ingen större roll.

Synpunkter?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har den Packline du beskriver och är nöjd med den. Skulle säga att det är tyst på V50:n förutom när det blåser på ute. Den lastas bakifrån, Thulen kan väl lastas från sidorna?

Har kört till Österrike ett tiotal gånger med box och med den och packning drar de alltid iväg i förbrukning. Dock ej sista gången då jag hade sanslöst gott om tid och satte farthållaren på 110km/h och dessutom vindstilla, då var det inte farligt alls.

Sen finns ju http://loto.se/sv_SE/ kan inget om de men de fungerar nog fint.

Bild

Kom ihåg att inte överlasta samt använd gärna de spännband som brukar komma med boxen för att säkra lasten i den.
Volvo 240 B230F går fettigt

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

Nordic Plus vs Ultra

Tackar för alla svar.. Och det enda jag s&ari[…]

Tack! Ser ut att va samma, även om det var en[…]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]