Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Linqid skrev:Modellen är från 2006 och det är dags för Classic. Att folk sitter här och är förvånade över att Volvo sänker priserna löpande är för mig en gåta. Rätta mig om jag har fel men priset man i slutändan betalar verkar inte ha förändrats så mycket utan det rör sig mer om hur mycket utrustning Volvo väljer att skicka med och så är det ju alltid när en ny modell är på gång. Ännu mer om modellen är såpass gammal som 70/80 är. Klarar man inte av att acceptera det får man väl hålla sig till begagnat.
Håller fullständigt med dig:)

Dem gånger jag köpt ny bil så tittar jag aldrig efter att jag köpt bilen vad en liknade bil skulle kosta. Det är inte lönt att gräma sig.

Jag hämtade ut en v60 i mars men som tur var så köpte jag en T6a och där är aldrig rabatter på den motorn:)
Som sagt, den här bilen kommer kännas väldigt gammal om tre år. Jämfört med Golf Alltrack för 280 000 tycker jag dock att en ny T4 är prisvärd...
Och nya V90/XC90 som ersätter V70/XC70 kommer ju volvo också att behöva prisdumpa stenhårt från dag nr 1 om man vill fortsätta vara relevanta på tjäsntebilsmarlnaden som väl är större än privatmarkanden i Sverige, annars hamanr man utanför majoritetens basbeloppsgränser.

Av BMW säljs ju 89% av alla bilar som tjänstebilar, skulle de inte fixa beloppsgränserna så skulle de inte bli mycket kvar av dem.
av Erixs
VolvoB20 skrev:Och nya V90/XC90 som ersätter V70/XC70 kommer ju volvo också att behöva prisdumpa stenhårt från dag nr 1 om man vill fortsätta vara relevanta på tjäsntebilsmarlnaden som väl är större än privatmarkanden i Sverige, annars hamanr man utanför majoritetens basbeloppsgränser.

Av BMW säljs ju 89% av alla bilar som tjänstebilar, skulle de inte fixa beloppsgränserna så skulle de inte bli mycket kvar av dem.
Nu dumpar ju framförallt vissa tyska märken redan priserna rätt hårt för just tjänstebilsmarknaden, givetvis för att klämma in modellerna under 7.5 basbelopp.
Erixs skrev:
VolvoB20 skrev:Och nya V90/XC90 som ersätter V70/XC70 kommer ju volvo också att behöva prisdumpa stenhårt från dag nr 1 om man vill fortsätta vara relevanta på tjäsntebilsmarlnaden som väl är större än privatmarkanden i Sverige, annars hamanr man utanför majoritetens basbeloppsgränser.

Nu dumpar ju framförallt vissa tyska märken redan priserna rätt hårt för just tjänstebilsmarknaden, givetvis för att klämma in modellerna under 7.5 basbelopp.
Precis, men eftersom Volvo ska sluta vara folkbil och göra klassresan upp till det tyska premiumbilssegmentet så får de ju göra samma sak
I många år har folk varit oroliga för möjligheten att få in en välspecad Volvo för 7,5bb. Till slut har Volvo ordnat det. Och Audi, BMW och MB pressar på uppifrån.. Det är omöjligt att Volvo tittar på medan BMW, MB och Audi tar den marknaden... så nya V90 kommer rabatteras, var så säkra../PH
Behövs nog ingen oro för att nästkommande modell inte ska gå in på 7,5bbp men det kanske blir lite mindre utrustning som fwd & manuell låda

Citerar lite från aftonbladet. :)

För hur ska Volvo V90 behålla sin stora kundkrets som framför allt består av tjänstebilsförare om prislappen skjuter i höjden?

– Vi kommer att säkerställa att de varianter som täcker majoriteten av våra nuvarande köpare i Sverige kommer finnas tillgängliga även i framtiden, något som blir extra viktigt när vi talar om ersättarna för V70 och V60. Vi kommer inte förlora vår position på den svenska marknaden och det finns inget framgångsrikt bilföretag i dag som inte är framgångsrika på sin hemmamarknad. Det ska ingen kund behöva oroa sig för, sa Lex Kerssemakers
Fast v90 ska inte ersätta v70.
Det ska nästa generation v60 göra,
Såvitt jag vet blir det v60 classic my2017

V90 blir en ny storleksklass som är klart större än v70, bör väl närma sig audi a8 i storlek, eller bmw 6-serien
av least
Daniel73 skrev:Fast v90 ska inte ersätta v70.
Det ska nästa generation v60 göra,
Såvitt jag vet blir det v60 classic my2017

V90 blir en ny storleksklass som är klart större än v70, bör väl närma sig audi a8 i storlek, eller bmw 6-serien
Källa på detta?
Volvo har utryckligen tidigare sagt att 60-serien är en lifestyle/design-serie. Och då låter det att underligt att 60-serien kommer att växa i storlek för att fånga upp de "gamla" 70-kunderna med krav som xc/v70 uppfyller i dagsläget. Ska det komma en ny sport/design/lifestyle-serie som ska ersätta dagens 60?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]