Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pennet
V70 -02.
Jag körde bilen, efter 2 timmar så ska jag köra hem igen och då har alla mätarna i instrumenthuset lagt av, inget fungerar.
Säkringen är hel, kollade denna. Det som fungerar är motorlampan men allt annat är dött. Kopplade in VIDA men fick ingen kontakt med datorn,, kunde inte felsöka alltså
Vad beror på detta på tror ni ? kan man kolla något annat?
av garinge
Dåliga lödningar i huset, bara byta hus till ett beggat, faceliftat med kromringar när du ändå
håller på, det är dyrt och få det lagat på Volvo, eller köpa nytt:)
av Arnold
På Volvo lagar de inga mätarhus, de bara byter. Skicka upp det till obdtuning.se i Karlstad så löder de om DIM-kortet för 2500:-. Det kommer tillbaka med vändande post.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
garinge skrev:Dåliga lödningar i huset, bara byta hus till ett beggat, faceliftat med kromringar när du ändå
Du kan inte sätta et 04- instrument direkt i en 00-03, finns en hel jungel med olika art nr, samt att miltalet inte kommer att stämmma..
av garinge
Mini_ice skrev:
garinge skrev:Dåliga lödningar i huset, bara byta hus till ett beggat, faceliftat med kromringar när du ändå
Du kan inte sätta et 04- instrument direkt i en 00-03, finns en hel jungel med olika art nr, samt att miltalet inte kommer att stämmma..
Jag har ett faceliftat instrument i min 01:a... och miltalet stämmer :)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
garinge skrev:
Mini_ice skrev:
Jag har ett faceliftat instrument i min 01:a... och miltalet stämmer :)
Plockade du ur en nyarebil själv då och bara stoppade i din och allt stämde?
av volvo244gle
Mini_ice skrev:Kan det vara mer fel eftersom inte ens man får kontakt med datorn? Nått i cem?
Jag upplevde samma sak när mitt instrumenthus strulade, så troligtvis så hör det ihop.
När huset var lagat så fungerade även kommunikationen som den skulle.
av Pennet
tack för alla svar.. :) vi sänder upp den till obdtuning.se så får vi se... den har glappat lite i blinkersen innan så det är säkert något som är vajsing i huset.. :)
Servicemeddelande - Volvo On Call?

Aha, nu fann jag fler inlägg kring detta p&ar[…]

Är det samma om du håller dig till ladd[…]

Luktar avgaser i kupen

Hej Kan vara en eller flera spridares tätnin[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Bilen får sedan 6000 mil tillbaka 5W-30 C2/C[…]