Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hej blivit med volvo igen tänkte kolla kupefläkten går bara på högsta en del säger motstånd är kass, andra byt fläkt.men om jag börja med att ta loss fläkten kan jag då kolla den med och koppla plus och minus 12v och se om den ens går innan jag byter motstånd ? hur långt från fläkten sitter värmefläktsmotståndet? tacksam för svar
Senast redigerad av 1 drummeldrutten, redigerad totalt 0 gånger.
Passa på att smörja bussningarna (främst den översta) när du har isär. Det finns inga reservdelar att köpa, men man kan förlänga livet på dom ordentligt med lite invändig rengöring och smörja.

Mvh
Lennart
drummeldrutten skrev:men om jag snurrar på fläkten och sätter tillbaka den hjälper väl inte för att den ska gå på alla 5stegen ? kan man lägga upp bilder här?
Nä, men du känner om den trögar och du får tillfälle att göra rent, kolla om det finns kol kvar, och då smörja upp bussningarna. Sedan är det motståndet som gör att den inte går på alla hastigheter, om det inte är olika säkringar för hög och lågfart.

Mvh
Lennart
tro detta är det som är fläktmotstånd? sett andra som har ett större som är svart i sina bilar.jag tog ut fläkten ur kåpan men inte kopplat loss den från sladden såg kopparspolen var lite dammig. hur får man loss den delen där man kan justera hur varmt el kallt el om det ska blåsa på rutan el i kupen på instrument panel dom där vreden och få ut hela det som sitter ovanför stereon? tänkte kolla hur det ser ut där
Bilagor
20150528_185044.jpg
känns som detta kan vara fläkt motståndet?
20150528_185044.jpg (1.11 MiB) Visad 1342 gånger

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]

Nu är 'länkarmen' bytt.. Men ställd[…]

Drive / Hold

Aktivering: Funktionen aktiveras eller avaktiveras[…]

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]