Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoR+s60
Bild
så jaa,, detta är då volvo orgial skivan var på en månad innan en biltemas.

Bild
här är biltemas bromsskiva.

Bilen är körd av min far högst 3 gånger i veckan annars står den i varmgarage hela tiden.
Skivorna är bytta förra året i aprill.

bilderna är inte så bra men men..
Tack för mig!

Mvh..
Användarvisningsbild
av greeeken
Octopussy skrev:Har kollat på ett par bromsskivor från Brembo Silverline som jag har läst mycket bra om. Har hittat dom för 1595kr/paret. Vad tror ni om dessa skivor?

Mekonomen tar ju nästan 700:- för en och Volvo ännu mera. Så detta kanske är ett fynd.

Bild
Det var ju skitsnyggt.
1600 inklusive frakt?
Annars är ju Mekonomen billigare som du säger
Nån sida där man kan hitta dessa?
Användarvisningsbild
av samcan
greeeken skrev:
Octopussy skrev:Har kollat på ett par bromsskivor från Brembo Silverline som jag har läst mycket bra om. Har hittat dom för 1595kr/paret. Vad tror ni om dessa skivor?

Mekonomen tar ju nästan 700:- för en och Volvo ännu mera. Så detta kanske är ett fynd.

Bild
Det var ju skitsnyggt.
1600 inklusive frakt?
Annars är ju Mekonomen billigare som du säger
Nån sida där man kan hitta dessa?
har Brembo bromsar inbest'ällda från MICRO, ser ut som på bilden, postar litte piccys senare om jag kan hitta freaking kameran :)
av Qualia
Nu är det ju dags att byta ut bromsarna bakre delen.. Får ju titta runt litet. e inte alls så bra på att mecka och på tillbehör.. Kan ju bero på att det är min första bil. Ska ner titta runt litet nästa vecka, man får väl hoppas att man hittar nåt..
Användarvisningsbild
av Octopussy
samcan hur mycket fick du ge för dina?

Greeeken jag hittade skivorna här http://www.fastone.se/ och priset var utan frakt, tur man bor i Göteborg.
Användarvisningsbild
av samcan
Octopussy skrev:samcan hur mycket fick du ge för dina?

Greeeken jag hittade skivorna här http://www.fastone.se/ och priset var utan frakt, tur man bor i Göteborg.
Hela kalaset gick nog på 7000:- fast då var de Brembo fram, och sen nån tyska bromsar borrade bak, ink belägg fram o bak då. Så billigt var det inte men , nu har jag BREAKING power :)

p.s såg att de va ett tag sen nån skrev i den här tråden :)

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]