Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
Enligt en släkting som har en V70 -04 som taxi bil gör den ingen större nytta än rent kosmetiskt. Han sade att man får hålla på och spola och torka iaf om man vill ha rent där bak.
Har dock ingen erfarenhet utav detta, men kan tänka mig en vinge även ur rent kosmetisk synpunkt.

//Teemu
Användarvisningsbild
av Mats
Tror inte vingen gör så stor nytta, behövs ju bra fart för att den ska trycka ner tillräckligt med luft.

Jag har satt stänkskydd på min där bak, det tycker jag hjälper endel.
av S.t.r.a.n.D
Takvingen är nog inge annat än en snygghetspryl. Ska mycket till innan den ska göra nån skillnad. Men värt varenda öre tycker jag, det blir så mkt snyggare.
Användarvisningsbild
av Loner
jag är inte överens med dom andra här, tycker att vingen gör nytta. min bakruta blir då mycket mindre skitig sedan vingen kom på plats,
den heter ju takluftriktare på volvospråk :roll:
av Teemu
Kan hålla med om att man får mindre smuts på bakrutan efter man monterat stänskydden bak. + att man slipper en hel del stenskott, asfaltstänk mm efter sidorna på den bakre stötfångaren. Dessutom ingen dyr investering.
av S.t.r.a.n.D
Det beror ju på lite var man kör om den blir skitig eller inte. Men jag tycker inte att våran blir så värst skitig, men då har vi ju vingen också. Om det hade blivit värre utan vet jag inte.

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]