Moderator: Moderatorer

Är det bara Premium Sound som har diskanter i bakdörrarna? Inte High Performance? Blev plötsligt jävligt sugen.... :D
ÄNTLIGEN lyckats hitta sladden i bagaget för 12V-montering! Så, nu har jag ett uttag i skuffen som jag förmodligen aldrig lär använda. Men allt extra man kan utrusta bilen med är ju kul! :lol:
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag har aldrig använt uttaget i "skuffen". Det enda som jag ser att den skall kunna användas till är en kylbox. Men jag är orolig att man inte bör ha en box ansluten alltför länge med avstängd motor för att vara säker på att få igång motorn. Men som sagt, den sitter där. :D
Sven: Ja precis, kylbox är väl främsta användningsområdet, ingen automatisk avstängning för det uttaget enligt forumet så man får ju vara försiktig isåfall.

Känns lite som att vi prompt skulle ha dragkrok på bilen "för det kan ju vara bra att ha". Under våra 3+ år med bilen så har vi använt dragkroken EN gång. Och det hade egentligen inte behövts om vi bara lyckats luska ut hur man får upp luckan för bogserkroken. :D
Användarvisningsbild
av P210
grillchips skrev:ÄNTLIGEN lyckats hitta sladden i bagaget för 12V-montering! Så, nu har jag ett uttag i skuffen som jag förmodligen aldrig lär använda. Men allt extra man kan utrusta bilen med är ju kul! :lol:
Bra jobbat, skam den som ger sig! Och extrautrustningslistan blir aldrig för lång!! Men om du någonsin får för dig att använda kylboxen kan jag tipsa om en 12V "äggklockebrytare".
Sist vi var på bilsemester hade jag en gammal mekanisk tidströmställare från en Eberspacher på sladden till boxen, på morgonen när man skickade i kylboxen ställde man klockan på tex tolv timmar, då visste man att om man glömde dra ur boxen på kvällen hade man åtminstone inte tömt batteriet.
Idag kan du köpa en som du programmerar tider på;
http://www.legoelektronik.se/timer-12v-24v.html
Hej

I Onsdags lämnade jag in bilen på reparation. Byte av främrebakvagnsbussningar båda sidor samt byte av inre styrled vänster fram och en fyrhjulsinställning + nya lampor till positionsljusen i fram. Idag monterades fyra nya sommardäck, Vredenstein Ultrac Cento 225*50*17 :D :mrgreen: Där rök skatteåterbäringen :-O)
Tänkte tvätta bilen idag men ett nytt härligt ryggskott satte stopp för hinkandet och svampandet. Istället blev det bara avfettning och avspolning, vilket var välbehövligt.
  • 1
  • 360
  • 361
  • 362
  • 363
  • 364
  • 1912
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]