Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JimmyK
fredriko skrev:Jag skulle ha fått min i fredags 22/5 men pga. något som säljaren inte visste eller ville säga så är det framskjutet och något datum kan jag inte få än. Den tillverkades redan 5 maj! Detta skall tydligen gälla alla XC90.

Är det någon här som har hört samma eller kan dementera?
Min bil tillverkades den 6/5 men har stått på Torslanda fram tills i helgen (23-24/5), men nu finns den hos ÅF och jag har leveranstid på måndag den 1/6 och har inte hört något annat.
av fredriko
JimmyK skrev:
fredriko skrev:Jag skulle ha fått min i fredags 22/5 men pga. något som säljaren inte visste eller ville säga så är det framskjutet och något datum kan jag inte få än. Den tillverkades redan 5 maj! Detta skall tydligen gälla alla XC90.

Min bil tillverkades den 6/5 men har stått på Torslanda fram tills i helgen (23-24/5), men nu finns den hos ÅF och jag har leveranstid på måndag den 1/6 och har inte hört något annat.
Aha, tack för snabb information och lycka till med din nya XC90!
Någon mer som har upplysningar i ämnet?
av Amli

Kan ha med detta att göra kanske?

http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc90 ... as-185239/
av fredriko
Amli skrev:

Kan ha med detta att göra kanske?

http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc90 ... as-185239/

Tack för informationen!

Verkar ju onekligen som en rimlig orsak :-)
Tycker det är märkligt dock att inte säljarna ska kunna få veta detta och meddela sina kunder innan media skall leta upp det...
Borde får man också hoppas vara en enkel sak att fixa till, vill ha min nya bil nu!!!
Användarvisningsbild
av sura56
Telefonsamtal idag :D
Leverans 5/6 - 15 :D :D :D
av gnugnaf
Vet egentligen inte om det är ngt att gnälla på men jag tycker ändå om man har beställt en FE och så får vanliga XC90 komma ut och rulla innan. Har också sett en del leasingbilar nu som rullar ute och jag tycker det är dålig stil.
Min FE skulle jag få före de andra, vilket också skall vara en del av "grejen" att vara först i en FE.
Någon annan som instämmer?
Sedan en annan fråga? Är det ngn som fick rabatt på sin FE?
av gnugnaf
Va??
Jag blir otroligt besviken när jag får höra detta. Nej, jag har inte fått min FE ännu.
Det har skjutits fram igen, igen och nu kanske kommer den 4/6. 3-4 veckor efter
att alla andra verkar ha fått sina FE.
Känns som man blivit blåst och regnrocken som man fick inte riktigt är kompensation nog.
Jag har mailat marknads och PR chefen men kommer väl bara rinna ut i sanden.
Om så är fallet är det sista Volvon jag och mitt företag köper!

Är det någon som vill dela med sig om ev rabatt på FE bilen vilket enligt min handlar
är omöjligt att ge och göra något på. Känns som man blir lika fintad där också.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ringa handlaren igen och fråga vad som händer. Finns dock dom som har det värre. Jag fick först lev. juli-augusti på en T8. Men nu är det framflyttat till vecka 5 2016 :wink: :x
av gnugnaf
Galet lång lev.tid men personligen så tycker jag att alla FE bilar skulle levererats först.
Får se vad de säger i morgon när de läser sina mail.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte